Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Någon jävel har slagit ett hål i mitt bakre nedre lamphus på min V70N 07. Köpte ett nytt på mekster. Förstod att jag måste även lossa den övre delen för att kunna dra ut den nedre. Gav upp efter 30 min. Kommer ju inte åt muttrarna som håller fast lamphuset. Måste man montera ned plasten runt halva bagaget? Tog bort högtalaren nedre luckan men går ju fan inte att komma åt skruvarna. Hur gör man?
av SamuelH
Precis som du förmodar måste man ta dels ta bort plasten som går runt kanten på bagageluckan och upp till lampan i taket. Var försiktig med clipsen i kanten, dom går lätt sönder. Du måste även lossa på muttern som sitter över den vänstra rutan i bagageutrymmet för att få loss hela panelen. Sen är det bara att lossa på muttrarna, lättast är om du har ett spärrskaft o sen en förlängare på det, har för mig att muttrarna är 10mm. Det finns små utborrade hål framför nästan alla muttrar, det svåra är att inte tappa dom.

Kolla även in denna videon så blir det lättare o förstå:

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]

Startproblem V70

Hej! Jag har en Volvo v70 -10 D5 som har gåt[…]

Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]