Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av el Toro
Tjena alla!
Jag är en av dem som läst tråd efter tråd i detta forum om biltemas flatblade-torkarblad till de gamla hakfästena. Jag har liksom så många andra haft ett jäkla aber att få de att sitta fast ordentligt. jag har tagit i så fingrarna blivit blodiga och ändå har jag varit riktigt nära att tappa dem och därmed riskerat ett par riktigt schyssta repor i vindrutan av torkararmen.

Precis nyss var jag ännu en gång ute till bilen och svor lite, innan jag till slut kom på hur man skulle göra. HUR ENKELT SOM HELST!!!
Och nu måste jag dela med mig av tekniken för att bespara alla andra arga bilägare många frustrerande minuter!

Trä i torkarbladet precis som det ska sitta och skjut det så långt det går upp i bygeln på torkararmen. Vik sedan ut torkarbladet "runt bygeln" tills det klickar till. Klart!

Som sagt var... Hur enkelt som helst!! haha! :D
Lycka till!
Användarvisningsbild
av Janne3
Kör du med biltemas blad ?, tänkte skaffa mig såna till helgen
av el Toro
Tjenare Janne.
Japp, jag köpte biltemas blad för några veckor sedan till min S60 -02.
Har givetvis haft dem alldeles för kort tid för att kunna uttala mig om deras kvalitet....

... men de är i alla fall tystare tycker jag. Och dessutom finns det ju inga leder som kan frysa på vintern.

Och när de numera sitter fast ordentligt, så tycker jag självklart lite bättre om dem.
av Göran E
Jag har också dessa blad på min bil. Tycker att dom är helt OK. Jag hade ett jäkla aber att montera mina också men jag tog de gamla klickfästena (plastbitarna) från de gamla bladen, det fungerade för mig.
Men går det att montera med dom nya plastplupparna som ligger i kartongen är det väl naturligtvis roligare/bättre.
av el Toro
I förpackningen låg inte med några andra "plastpluppar". Den som medföljde och satt på bladet hade genomgående axel och gick inte att ersätta med några gamla "pluppar" vill jag minnas.... hmmm...

Anyway,
kul att du är nöjd med dina blad. Det bådar gott. Håller de ett tag är dem definitivt värda pengarna. I synnerhet nu under vintertid!

Ps.
Ännu en åtgärd för att förbättra sikten.
Funkar bra enligt en arbetskollega...

http://www.hisingebilglas.se/rafflan.html
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]