Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja precis som rubriken beskriver.
Jag fick starthjälp med startkablar pga oförsiktighet med tändningen vid en lastning..

Vi fick igång bilen och nu har vi i 3 veckor varit utan ljud i bilen då stereon enbart lyser men inget ljud kommer oavsett om jag har radion, cdväxlarn, auxboxen eller annat den är knäpp tyst?!

Jag håller på att gå under utan musiken i bilen och de som ringer mig får spader då jag alltid sitter i bilen enligt dem och utan auxkopplingen hänvisas de på högtalarn och den gillar de inte så måste försöka felsöka skiten och få igång ljudet igen... men vet inte vart jag ska börja felsöka då jag inte kan komma på nån logisk orsak till att ljudet skulle försvinna pga att jag startar bilen med startkablar. Hade förstått de om sterion helt dog, inte lös, inte gick att ändra kanaler eller utgångna men enbart ljudet de förstår jag inte.

Ha även i baktanke att även om jag ofta sett andra skruva i snart 20år, så är jag rätt ny på de och är dessutom hemskt duktig på att tvivla på min förmåga så en tydlig och ordentlig hänvisning uppskattas. Allt för att jag ska kunna dubbel och trippelkolla att jag verkligen gör rätt.

De enda egna tankarna jag har är väl typ brända kablar i samband med startkablarna, ev säkringar jag missat, nån kabel som glidit ur även om de känns osannolikt då jag skruvat i och ur stereon minst 3 gånger för att dubbelkolla om störningarna pga laddkablarna från telefonerna ligger för nära eller mot steron och skapar irriterande ljud kunde försvinna om de gjordes mer noga eller på annat sätt.

Då jag satte dit en auxkoppling på min hu-803 som funkar klockrent sålänge man inte laddar samtidigt i bilens ciggarettuttag/12v uttag.

Bilen är en v70 turbo diesel -01 men ombyggd till -05... så den har alla diverse kablar och skit som hänger lite varstans som inte går att fästa där de borde, jag har inge larm, ingen fungerande centrallåsnyckel utan måste använda nyckeln i de enda nyckelhålet på hela bilen. Finns inga sätesvärmare då de är 05ans stolar mm. Så inser också att de lär bli svårt att få hjälp men kanske nån som vet hur jag går igång ljudet igen!
Tack på förhand.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]