Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chthor
Ska inte dieselvärmaren stängas av om batteriet tappar för mycket styrka? Kom ut till bilen här om dagen och den startade inte batteriet låg på 12.2volt, kopplade in laddare sen funkade det igen.
Användarvisningsbild
av CarMan
jo det ska den. men bilen kan bara mäta voltstyrka o inte hur många ampertimmar som laddats i & ur. så om du har ett gammalt dåligt batteri så orkar det inte strta bilen trots at voltstyrkan är över bilens gränsvärde för stopp v värmaren
av Bender
Hejsan,

Hur länge brukar batteriet räcka? Min är snart 4 år och gått 12000mil.
Jag förstår att det har många variabler. Men som ett snitt.
4-5 år?
av Frigge
Ja, snitt åldern ligger nog runt 4-5 år skulle jag vilja säga.
Användarvisningsbild
av CarMan
när det gäller värmare så bör bilen köras lika många minuter som värmaren varit aktiv
av chthor
CarMan skrev:jo det ska den. men bilen kan bara mäta voltstyrka o inte hur många ampertimmar som laddats i & ur. så om du har ett gammalt dåligt batteri så orkar det inte strta bilen trots at voltstyrkan är över bilens gränsvärde för stopp v värmaren
Ok, kanske dax för nytt batteri.
av Kena
Spänningen på obelastat batteri har du mätt upp. Belasta batteriet med tex. en lampa ska du se att spänningen sjunker
Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:Spänningen på obelastat batteri har du mätt upp. Belasta batteriet med tex. en lampa ska du se att spänningen sjunker
Belasta förslagsvis med värmaren, eller helljuset på bilen
Användarvisningsbild
av koneo
om du har ett gammalt dåligt batteri så orkar det inte strta bilen trots at voltstyrkan är över bilens gränsvärde för stopp v värmaren
Min bil är bara ett år gammal. Trots det sög värmaren ur batteriet härom veckan.. :evil:
av TerSve
Titta på Globals hemsida. Där står en massa om batterier.
En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]