- mån 12 aug 2019, 16:24
#1331773
Hej!
Jag hade problem med att kylsystemet fick högt tryck vilket tillslut efter mycket felsökning visade sig vara dieselvärmaren.
När dieselvärmaren används så får jag tryck i systemet.
Nu har bilen körts hela sommaren och det har inte försvunnit en droppe glykol.
Jag är dock inte helt övertygad om att det är brännkammaren.
För att jag fick en envis hinna på insidan av framrutan i samband med felsökningen.
Kan man felsöka värmepaketet och dieselvärmaren för sig?
Eller är det så enkelt att om värmepaketet läcker så läcker det även utan att man använder värmaren?
Finns det någon som sitter med ett flödesschema på kylvätskan på min 2,4d?
Kan man få tag på en tät brännkammaren?
Jag har en väldigt pigg värmare men ev sprucken brännkammaren .
Stort tack för svar!
Jag hade problem med att kylsystemet fick högt tryck vilket tillslut efter mycket felsökning visade sig vara dieselvärmaren.
När dieselvärmaren används så får jag tryck i systemet.
Nu har bilen körts hela sommaren och det har inte försvunnit en droppe glykol.
Jag är dock inte helt övertygad om att det är brännkammaren.
För att jag fick en envis hinna på insidan av framrutan i samband med felsökningen.
Kan man felsöka värmepaketet och dieselvärmaren för sig?
Eller är det så enkelt att om värmepaketet läcker så läcker det även utan att man använder värmaren?
Finns det någon som sitter med ett flödesschema på kylvätskan på min 2,4d?
Kan man få tag på en tät brännkammaren?
Jag har en väldigt pigg värmare men ev sprucken brännkammaren .
Stort tack för svar!