- lör 24 feb 2007, 11:30
#89954
Eftger att nu genomlevt 2 år med massa bekymmer genom ägande av en XC90 D5 -04, så bestämdes att utbyte skulle ske till en ny -07a.
Igår hämtades min nya bil hem. En XC90 D5 summum med allsköns options på. Första känslan var att denna bilen kändes bättre hopskruvad och allmännt förtroendegivande. Äntligen skulle man få en Volvo som kanske bara skall besöka verkstad när det är service.
Idag så tog hustrun bilen för en shoppingtur. Efter 3 mil så börjar motor och växellåda bete sig allt annat än normalt. Serv.erfordras lyser det i färddatorn och orange lampa går därfefter in rött läge.
Bil är inlämnad hos Volvohandlare som förvisso skötte sig klanderfritt genom att omgående låna ut annan bil. På måndag får de väl börja reaparera den HELT NYA bilen.
Frågan är dock; VAD ÄR DET FÖR MISERABEL KVALITET PÅ VOLVOS BILAR?
Med denna bristfälliga kvalitetssäkring från Volvos sida återstår inget annat än att se om köp kan återgå och börja kika efter annat märke.
Att köpa en bil för mer än 500 tkr som sedan lägger av efter 3 mil är inte på några sätt acceptabelt.
Igår hämtades min nya bil hem. En XC90 D5 summum med allsköns options på. Första känslan var att denna bilen kändes bättre hopskruvad och allmännt förtroendegivande. Äntligen skulle man få en Volvo som kanske bara skall besöka verkstad när det är service.
Idag så tog hustrun bilen för en shoppingtur. Efter 3 mil så börjar motor och växellåda bete sig allt annat än normalt. Serv.erfordras lyser det i färddatorn och orange lampa går därfefter in rött läge.
Bil är inlämnad hos Volvohandlare som förvisso skötte sig klanderfritt genom att omgående låna ut annan bil. På måndag får de väl börja reaparera den HELT NYA bilen.
Frågan är dock; VAD ÄR DET FÖR MISERABEL KVALITET PÅ VOLVOS BILAR?
Med denna bristfälliga kvalitetssäkring från Volvos sida återstår inget annat än att se om köp kan återgå och börja kika efter annat märke.
Att köpa en bil för mer än 500 tkr som sedan lägger av efter 3 mil är inte på några sätt acceptabelt.