Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Grusvägen
tjenare!

jag kollade lite på en funktionsadderare till min bil fast problemet är att det är från -05 och uppåt. jag har en Volvo V70 -02 2.4t och undrar om man kan uppgradera "canbus" systemet till en så kallad facelift?

är tacksam för svar!
av MickeM
Enkla svaret är:
Nej, det kan du inte.
Det är hårdvaruskillnader i flera av modulerna också.
Jag tror inte CEM sitter på samma ställe en gång, och det krånglar till det rejält.
Det är riktigt stor skillnad har jag förstått.

Säkert teoretiskt möjligt, men det faller på ekonomi och besvär.
Användarvisningsbild
av johnnype
köp en 2005 v70 med 2,4t motor
sen flyttar du all elektronik inklusive kabelmattor och byter ut alla lås så att den andra bilens nycklar passar..

Det är faktiskt det som elektriskt blir att skilja din 02 från en 05a.

Jag byggde egna "funktionsadderare" till 2002 bland annat, kallade dom för CAN Box.. har programmerat rätt mycket finesser och lösningar för att kunna uppgradera vad som nu är rätt gamla Volvos.
av vjohnj
Förstår du vilket jobb det är?
Kanske fråga Johnnype om hans box kanske?
"Jag byggde egna "funktionsadderare" till 2002 bland annat, kallade dom för CAN Box.. har programmerat rätt mycket finesser och lösningar för att kunna uppgradera vad som nu är rätt gamla Volvos."
av MickeM
Det är både enklare och billigare att köpa en V70 2005 eller nyare av samma modell och skick, flytta över ev nya slitdetaljer till "nya" bilen, och skrota nuvarande 2002'an. Så mycket jobb/kostnad är det. Det är ju BÅDE hårdvara och mjukvara "i vägen".

Hör med "Johnnype"som sagt.

Rotinger GRAPHITE LINE bara för att de har c[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]