Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kick96
V70n 2.5T -04
Hej. Har nu har nu ett problem med kylfläkten eller har haft nu ett tag, och tänket inte att ha det en sommar till.
Den snurrar på högvarv hela tiden. Volvo sa att det var styrenheten på fläkten som är kass. Så jag skaffade en annan och det var samma problem. Ska också säga att den är tom i AC. Ska vacuumsuga och fylla den på onsdag 12/6.
Kan det vara så att om det är tryckgivaren till ac som spökar och det är därför att fläkten snurrar som fan. Jag vet att jag har haft en fel kod på tryckgivaren men det tror jag att det beror på att jag inte har haft någon gas i kompressorn.
Skulle vara tacksam för svar om detta.
Mvh// 8-)
Senast redigerad av 1 kick96, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av vibbe
Hej hej..
Hadde ett liknande problem på min S60 2,5t -04..
Bytte fläkt, problemet var kvar, bytte tryck/tempgivaren som sitter precis efter intercoolern och problemet löste sig...
av kick96
Jag vet att det är fel på min sådan, men jag kan inte se att det är det om påverka fläkten. När min lägger av så får jag ett meddelande Motorprestanda ner sat och inget laddtryck.
Har även fått svar på att det är tryckgivaren till ac´n efter som jag inte har någon gas i systemet, den sa dom att den lurar fläkten som får den att tro den måste kyla kondensorn.
Både AC servis och volvo. Men kommer att byta givaren inom sin tid, fungerar bra nu när det är varmt och tort väder. Det var värre i vintras, då var jag så :mad: :mad: :mad: på bilen så att jag höll på att sälja den.
av kick96
LÖST! Problemet nu. Fläkten funkar som den ska nu.
Det var tryckgivaren för ac'n efter som jag inte hade någon gas i systemet.

Nu är det hög tid för mig att byta […]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]