Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Per Dahlgren
Lampan för emisioner service(motorn),har slocknat.Jag fattar ingenting!!!Vad har hänt?Någon som vet?Fortfarande håller tomgången på och vandrar upp o ner,något samband? Hälsn Per
av norr
Vill inte göra dig besviken, men min gjorde likadant. Den lyste ett tag och sedan tändes den igen och nu lyser den konstant.
I mitt fall så är det lmm som strular (fel kod ECM-250A).
Hoppas din lampa förblir släckt.
av Per Dahlgren
Tack för ditt inlägg!har du oxå haft broblem att tomgången vandrar upp o ner?
Mvh per
av zebulonm
Har likadan bil som du. Och min tomgång häll på att vandra lite från typ 600-900varv på tomgången. Bytte batteri och allt är borta nu. Har även fått ett likadant meddelande som du motorservice erfodras. Men det försvann
av norr
Per Dahlgren skrev:Tack för ditt inlägg!har du oxå haft broblem att tomgången vandrar upp o ner?
Mvh per
Jepp! Jag har också problem med vandrande tomgång.
Jag skall byta lmm, men den kostar en massa pengar så man får väl skrapa i botten på spargrisen.
av zebulonm
imorse då jag startade bilen i -17 grader tändes meddelandet igen. Motorservice erfodras. Vad kan detta betydda?
av norr
zebulonm skrev:imorse då jag startade bilen i -17 grader tändes meddelandet igen. Motorservice erfodras. Vad kan detta betydda?
När du bytte battteri så försvinner meddelandet ett tag men brukar komma tillbaka efter ett tag.
Går bilen bra i övrigt ?
av GmbH
kolla skicket på batteriet

hade "samma" fenomen fast på en a4
allt försvann när jag satte ett friskare/nyare batteri

Njaa elbil blir det inte, ej tillgång till a[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]