- mån 29 apr 2019, 12:56
Alldeles strax har vi 20 års jubileum för de första årgångarna av V70N. En 20 år gammal bil kan med rätta ses som gammal, men eftersom det är Volvo brukar det ju som känt finnas många rullande 20+ bilar ändå. 20 årsdagen för en Bi-fuel V70N är dock något speciellt, det är då gas-systemet nått sitt bäst före datum, och som direkt konsekvens av detta har andra bilar med dessa gas-system skrotats, eller fått gas-systemet igenpluggat.
Nu undrar jag, som V70N älskare samt inbiten biogas-supporter, ifall det kommer finnas möjlighet till att byta ut gas-systemet mot ett nytt likadant, när det nu även är dags för V70Ns gas-system att fylla 20.
Jag är fullt medveten om att det kommer vara mycket smartare för mig ekonomiskt sett att plugga igen/skrota och köpa något nytt med biogas, men jag bryr mig ärligt talat inte, jag vill ha V70N och biogas.
Undrar också om någon håller med, eller om jag är ensam i mina tankar.
Nu undrar jag, som V70N älskare samt inbiten biogas-supporter, ifall det kommer finnas möjlighet till att byta ut gas-systemet mot ett nytt likadant, när det nu även är dags för V70Ns gas-system att fylla 20.
Jag är fullt medveten om att det kommer vara mycket smartare för mig ekonomiskt sett att plugga igen/skrota och köpa något nytt med biogas, men jag bryr mig ärligt talat inte, jag vill ha V70N och biogas.
Undrar också om någon håller med, eller om jag är ensam i mina tankar.
- By Lelleprinter