Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Storfot
Siffrorna i displayen för km-räknare och trippmätare (och "cruise" när farthållaren är inkopplad) har börjat lysa klart svagare än motsvarande siffor för klocka/temp/färddator. (V70 -02.) Åtminstone tror jag att det börjat nu, för visst ska väl alla dessa lysa lika starkt?
Kombinationsinstrumentet var inlämnat för reparation av de "vanliga" felen för något halvår sedan. Tror ni att det här är något som borde vara fixat då eller något helt annat fel?
av 2ägaren
Du kan lossa instrumenthuset på ca 5min och byta lampor på baksidan. Men lossa -Polen på batteriet och vänta 15min innan du drar ut några sladdar.
av Storfot
Är det verkligen lampor som belyser den displayen? Jag trodde att displaysegmenten i sig lyste och att det bara var hastighetsmätare m.fl. analoga instrument som var belysta.
Men, men, jag får väl plocka bort instrumentet och ta en titt. Är det några standardlampor, eller är det Volvohandlaren som gäller?
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]