Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toll85
Jag vill börja med att be om ursäkt för min okunnighet & därmed eventuella luddiga förklaringar, men jag ska göra mitt bästa.
Vi börjar med radion då. Jag Har en v70 -06 (facelift) & i vintras försvann ljudet på radion (FM). CDn funkar & AM. FM funkar till & från, ibland långa stunder & ibland 2 sek. Radion lyser som den ska. Hela tiden. Dvs är det inte knas med antenn. Jag lämnade bilen på service idag & meken skulle passa på att kolla radion MEN han kommer inte in med datorn! :-o Han försökte länge, men icke.
Så min första fråga, vad kan vara fel på radion? Jävligt tråkigt att rulla utan radio.
Fråga nr 2, varför funkar inte obd II? (Som tydligen är datorn man läser av felkoder med?) En vacker dag behöver man kanske felsöka lite viktigare grejer än radion.
Användarvisningsbild
av wissel
Du behöver en läsare och mjukvara som klarar Volvobilar. Vilken programvara använde Meken?
Användarvisningsbild
av wissel
Inte många Mekar som kör VIDA som du troligen behöver i detta läge.
Användarvisningsbild
av johnnype
Är det inte klassiska vatten-i-CEM ?

Relät som ger ström till OBD och radio bland annat har blivit vått och packat ihop? (exempelvis) Går att byta för den som kan löda men ordinarie bilmek byter CEM vilket kostar 65% av en 2006 års Volvos värde.
av ThomasNygards
johnnype skrev:Är det inte klassiska vatten-i-CEM ?

Relät som ger ström till OBD och radio bland annat har blivit vått och packat ihop? (exempelvis) Går att byta för den som kan löda men ordinarie bilmek byter CEM vilket kostar 65% av en 2006 års Volvos värde.
Är det verkligen samma relä? Jag hade en helt död radio men fungerande OBD.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]