Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av e5frog
Har Bluetooth mottagare kopplad till "cd-växlare"-uttaget men ibland vill man slippa fippla med telefonen och bara låta en CD med sin egen blandning av musik börja spela.
Har testat en räcka olika metoder med de skivor jag hade hemma sedan länge, 52x Verbatim CD-R med bläckstråle-skrivbar yta, ska vara en bra typ verkar det som.

Har lyckats få ljud från 16x och 48x bränningar men det är inte stabilt, den som fungerar bäst nu är en 16x bränd skiva utan utskrift på ovansidan (dvs den är vit). Men den startar inte heller varje gång - spelaren letar index/inställning och det slutar med "CD ERROR" samt utmatning av skivan efter 15-20s. Man får prova igen, rätt vad det är så funkar det.

Fabriks-CD, inga problem alls.

Så...
Om det är någon som bränner eget, vilka skivor kör ni med?
Bränns det CD fortfarande? Trodde det var utdött mer eller mindre.
Har själv använt BT de senaste 10 åren utan något större strul, går alltid att ställa in autoplay av Spotify eller annan valfri media på något sätt.
Saknar inte skivorna om jag säger så.
Användarvisningsbild
av e5frog
Som jag nämnde "slippa fippla med telefonen" - ibland vill man bara sätta sig och köra, med sitt eget "sound track".
Kassettband funkar ju med men det är osmidigt om man vill byta låt, eftersom det finns CD-spelare, varför inte använda den?
Kör man musik över nätet så vill det ju till att man har stabil nätuppkoppling där man kör, jag spelar väl bara sådant jag har på telefonen redan med utmärkt kvalité och utan störningar. Sen ska det laddas batteri med sladdar o mojs - nä i med en skiva om man inte ska iväg på någon längre resa.

Det går inte att bränna under 16x med den kombination av skiva (MKM bläck) och brännare (LiteON iHAS bla bla) jag har just nu, dagens "höghastighetsskivor" är gjorda för högre hastigheter och det blir problem om man tvångs-kör på lägre hastighet än de är avsedda att brännas på. Det är en skröna att lägre hastighet är = bra.
Det kanske är så att HU-603 inte gillar CD-R överhuvudtaget... så då är det bara att gilla läget. Det går ju nästan bra så en annan sorts skiva kanske är bättre.
... eller så är det temperatur-relaterat, vem vet.

Tack för tips om CD-R-skivor, ska hålla utkik...
Användarvisningsbild
av e5frog
Låter som en helt annan lösning, minneskort/USB-minne med BT, finns sådana? Hur hoppar man över en låt, eller väljer spår. Känns som man är tillbaks på nivån med telefonen igen, kanske sämre.
Användarvisningsbild
av jiha1968
Tyvärr inte minneskort med BT, men en adapter box kopplat till CD-växlar uttaget på HU-603. Adaptern har kopplingar till minneskort och USB-pinne, och några adapters har även BT, som din...
Du spelar musiken från minneskort/USB-pinnen som om du hade en cd-växlare...
Användarvisningsbild
av e5frog
Köpte en adapter för CD-växlaren med 3,5mm plugg, kopplade på en BT mottagare, och även en isolationstransformator då BT mottagaren störde ljudet. Har inga jätteplaner på att köpa en adapter till (av ekonomiska skäl) och riva ner hela panelen en gång till (för att det är besvärligt). Det hade varit enklare att bara hitta en typ av CD-R som fungerar bättre, därav frågan.
Det finns guld-skivor t.ex., slipper jag köpa X antal olika sorter och prova själv så hade det varit smidigt. Om det är enda alternativet så...
Användarvisningsbild
av jiha1968
Mycket förståeligt argument, men problemet kan vara att bilens CD-spelare inte är 100%, även om den ännu spelar fabriks-CD.
Kan inte minnas att min gamla HU-603 inte ville spela dom skivor jag brände då.
(ca 15 år sen, har fortfarande bilen, men inte spelaren)
Finn en annan dator/brännare om det går, och gör ett test eller två med samma skivor som du nyttar nu,
eller leta upp några Verbatim CD-R Audio till test. (dom är egentligen till fristående HIFi-brännare, men går fint att bränna på en dator)
Användarvisningsbild
av e5frog
Tackar för tips, finns några brännare till att testa på här hemma.
Den startade utan problem i morse, blev mäkta förvånad. Det verkar som om den (oftast) sparar kalibreringen om man inte byter skiva. Det är väl där det krånglar, att hitta fokus i början.
PS2:an var väl likadan med backup:er, då fick man trimma lite på laser-intensiteten...
Kan förstås vara någon beläggning på linsen som stör också. När lusten faller på kanske det blir en isärtagning för okulär besiktning och eventuell rengöring. ;)

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]