Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grape
Igår då jag skulle starta bilen en v70n -00 så ville den inte alls.
Vrider om nyckel ett steg, allt lyser upp i bilen/instrumentpanelen jag får inga felmeddelanden men sen då jag ska starta så så bara "tickar" bilen o allt blinkar i panelen. start motorn ger inget liv alls.

Lite bakgrundsinformation, redan förra vintern så tappade jag minnet i elstolarna dock så fungerade dom igen när det blev lite varmt.
samma sak denna vinter, minnet i elstolarna har inte funkat.
Så batteriet kanske inte är det bästa, men är det batteriet som har lagt helt nu när jag inte får igång bilen ?
Användarvisningsbild
av cmp67
Det verkar så. Jag är ingen expert men jag råkade ha stereon på för länge en gång och fick då ett meddelande om låg batterinivå.
När jag sedan skulle starta så tickade det bara så det vara bara och ringa en kompis som hade startkablar.
Användarvisningsbild
av greeeken
grape skrev:Igår då jag skulle starta bilen en v70n -00 så ville den inte alls.
Vrider om nyckel ett steg, allt lyser upp i bilen/instrumentpanelen jag får inga felmeddelanden men sen då jag ska starta så så bara "tickar" bilen o allt blinkar i panelen. start motorn ger inget liv alls.

Lite bakgrundsinformation, redan förra vintern så tappade jag minnet i elstolarna dock så fungerade dom igen när det blev lite varmt.
samma sak denna vinter, minnet i elstolarna har inte funkat.
Så batteriet kanske inte är det bästa, men är det batteriet som har lagt helt nu när jag inte får igång bilen ?

Skulle nog kunna säga till 100% att batteriet är kaputt
Byt batteri, att ladda det gammla kommer inte hjälpa.
Kan vara nån cell i batteriet som är trasigt.
Inte säkert att det hjälper med starthjälp heller
av Kena
eller trasig tankmätare, du kanske är torsk
Användarvisningsbild
av Bothner
Just tickandet är typiskt för batteritorsk.
av grape
ok tack för svaren, skall inhandla batteri idag.
Användarvisningsbild
av greeeken
Brainded skrev:Även jag är inne på Greekens linje men jag hade försökt testa med ett annat batteri först för att inte köpa ett nytt i onödan.

/Anders
A ja glömde skriva att man bör testa med ett annat batteri innan man köper ett nytt.

Sen förstår jag inte vad soppa torsk har me detta att göra.
Tickar det så är det verklgien batteriet.
av OC-RA
Just att stolarna tappar minnet är typiskt när batteriet är dåligt, det blir ett spännings fall när du försöker starta som tömmer minnet , har själv upplevt det. Byt batteriet och åk problemfritt igen.
av JK24T
Och om du köper nytt batteri köp det det då inte hos Volvo.
Leta read på en Batteri "depå", "butik" som bara sysslar med batterier, billigare och bättre, lägg "förtjänsten" på ett större batteri med bättre kapacitet. Jo det passar, bara flytta fästklämman ett eller två steg.

- Johan

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]