Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av e5frog
Köpte en bluetooth-adapter till "cd changer"-emulator, allt verkade fungera bra tills motorn startades då den började starta om flera gånger per låt.
Då den var för bil var såklart tanken att man bara kunde klippa matningen från adapterkabeln och löda den på lämpligt ställe - i detta fall cigg-uttaget.
Visade sig att det var tänkt att den skulle kopplas på CanBus:en med medföljande adapter - stabila 12V alltså inte varierande "bil-12V".

Så, har vi någon CanBus eller liknande där det ligger riktig 12V som man kan sno? Får peta ihop en egen stabilisator annars.
"Kul" att ha det problemet när man redan ägnat ett par timmar att plocka ner montera, inhandla galvanisk isolator till ljudet bara för att bluetooth-modulet orsakade högt pulsande ljud, riva ner igen, montera... och sen få detta problem. Givetvis funkade den fint med bara tändningen på.
Så det blir en tredje, kanske fjärde gång - får ju koppla bort den tills jag har en lösning.
Användarvisningsbild
av e5frog
Det verkar som om det finns separat 12V med på kontakten på en del CanBus-pluggar, annars är det väl ännu lägre spänningar.
Man kanske kan plocka spänning inifrån HU-xxx men jag tror jag petar i en regulator, det verkar som om den funkar ner till 8V åtminstone så det borde vara lugnt att lägga den däremellan.
Användarvisningsbild
av e5frog
Ja, när man startar släcks ju stereon med ett ögonblick så det är väl mest i drift som den ska användas.

Satte in regulatornu i eftermiddag, drar ner till stabila 10V, verkar funka fint.
Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Är det skruvhål för att fä[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]

Kolvringar etc b4b

Ok,tack.Slipat ventiler dom håller tätt[…]