Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Halvordsson
Tja!

Mitt första inlägg här!
Har läst otalet trådar om trög styrservo V70N vilket jag oxå har på min 2004(5)

Rattaxelknuten ser mkt bra ut men har iaf dränkt den först i WD40 och sedan i krypsmörjmedel utan ngn uppenbar skillnad.

Servot är ju lättare än i en bil utan servo men den svänger liksom inte tillbaka till nolläge när jag svängt i t.ex en korsning.

Jag ser i oljebehållaren att oljan flödar på tomgång men där ska finnas ngn ventil i den behållaren som man kan göra ngt med, stämmer detta?
Oljan är dessutom slut då den är väldigt svart men jag har svårt att tro att endast byte av olja skulle lösa problemet.

Kanske har jag sån där progressiv styrservo som blir trögare ju snabbare man kör? Hur vet jag det? För isf har den signalen troligen gett upp tippar jag på för styrningen känns optimal för att köra snabbt om man säger så!
av Halvordsson
Men den äter inga däck... Borde den göra tycker jag.

Jag har två st V70n, en 2002 och denna felande 2005:a och det är en enorm skillnad på styrningen. Påtagligt trögare överlag i 05:an
Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]