Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
Hej jag har bara en liten fråga som jag och en granne stod och diskuterade nämligen hur mycket kylarvätska brukar ni få fylla på på c:a 1 år för vissa v70 modeller verkar förbruka lite mer än andra utan att det ska betyda något alvarligt för min del brukar jag behöva fylla på 1 dl på 1,5 år lite kanske det dunstar ?
Användarvisningsbild
av Derank
Ungefär 1-2dl varje service, alltså en gång per år, lite avdunstar med tiden, helt normallt. Just nu har lampan för låg nivå börjat blinka till igen, 2mån kavr till service och då brukar de toppa upp med ca 2dl.
Användarvisningsbild
av frasse4
I den bästa av världar fyller man väl inget. Jag fyllde aldrig på min V70 på 5000 mil. Men det räcker ju med att någon klämma inte håller tätt så kan det läcka lite. Det ska mycket till för att man ska se var det läcker. På min 940 läckte det vid termostathuset så jag fick fylla på 1 liter var 200:e mil. Det var aldrig blött men man såg att det var avlagringar där, efter att jag bytt termostathuset har jag aldrig fyllt på vatten.

Edit heltannat termostathus på en 940, så det var inte ett tips på var det kan läcka
Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]