Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sunda
Hej,

Jag har en V70N -01.

Nu har stereon i den, vilket är standardstereon (lilla modellen), börjat krångla. Problemet är att cd-skivor har en tendens att fastna i den, så att man måste slå till på den för att dom skall komma ut igen (yes, brutalt..).

Jag känner nu ett behov av att byta ut stereon, men samtidigt känns det som att det kan bli en dyr affär att sätta in en ny volvo-original stereo.

Frågan är nu då om man kan ta bort originalstereon och sätta dit en valfri? Gör verkstaden detta åt mig?
Användarvisningsbild
av greeeken
JA det går.
Det finns en del som gjort det.
HAr letat på ebay o där finns volvo orginal stereo för en billig peng, helt nya så klart.
av sunda
Vet du om det finns en ny "panel" eller nåt att köpa som man sätter istället för volvostereon?
Vad jag menar är att originalstereons panel är väldigt mycket större än en "vanlig" och det blir ju isånafall rätt mycket luft mellan.

Gör auktoriserade verkstäder denna typen av jobb?
Användarvisningsbild
av greeeken
sunda skrev:Vet du om det finns en ny "panel" eller nåt att köpa som man sätter istället för volvostereon?
Vad jag menar är att originalstereons panel är väldigt mycket större än en "vanlig" och det blir ju isånafall rätt mycket luft mellan.

Gör auktoriserade verkstäder denna typen av jobb?
Jag har sett en bld på det , minns inte om det var detta forum eller på TPC
Då hade den killen satt in en panel som tänkte för det stora hålet
Användarvisningsbild
av Loner
Jodå det finns:

Bild

2001-03 Artnr 8622 876-4
2004 Artnr 8698 763-3

Osså behövs mjukvara och kablage, egentligen behövs inte mjukvaran men det är bra att trycka i "stereo bort" så det inte blir några missförstånd i framtiden.

/L
av sunda
Loner: Vart hittade du den där bilden? Precis någon liknande det jag är ute efter.
av CANBus
den finns, hoppas du håller i dej nu.....men på närmaste Volvo återförsäljare..!!!
Användarvisningsbild
av greeeken
Hm där kan man ju trycka in en 7 tums touchskärm, klockrent ,precis va ja letat efter
av ljungström
Originalstereos måste väl finnas i drivor på JB Bildemo osv.
Användarvisningsbild
av Loner
sunda skrev:Loner: Vart hittade du den där bilden? Precis någon liknande det jag är ute efter.
Son CanBus redan sagt, närmsta volvo-ÅF

/L
D4 VEA dricker olja

När bmw e90 lanserades var det också me[…]

Så, nu är den bytt. Pust. Många s[…]

IMG_1085.jpeg Nya fälgar på gång[…]

Årsmodell 2026 gick i produktion vecka 17 […]