- sön 20 jan 2019, 15:02
Hej jag hoppas någon vänlig människa kan hjälpa mig med min bil, det började med att jag byte kamrem och vattenpump på bilen och det funkade bra tills jag märkte att den läkte olja. Efter ha tagit bort kamrems kåpan och kam axelkugghjullet såg jag att kamaxeltätningen hade trillat ut och inte satt på plats så jag satte tillbaks den och knackade in den denna gång och passade även på att byta vevaxeltätning, och till min förvånand sen märker jag att kam axeln inte går snurra på mer än 180°, men jag tänker att det inte är något så jag sätter på kamremmen på rätt sätt och testar nu snurra remmen med hjälp av muttern nere på vevaxeln. Men det funkar fortfarande inte ....
Så jag tänkte att det var något fel med kamaxeltätningen och det var de jag hade råkat sätta i två stycken sånna där runda spiralen som är inuti tätningen. Och jag testar sedan sätta ditt kamaxeln igen med tron om att det var problemet men nej... den går ej snurra över 180° fortfarande.. har googlat utan hitta något som kan hjälpa mig.
Så är det någon som kan ha nån ide om vad det kan vara för fel? Bilen är en V70 d5 -05
Så jag tänkte att det var något fel med kamaxeltätningen och det var de jag hade råkat sätta i två stycken sånna där runda spiralen som är inuti tätningen. Och jag testar sedan sätta ditt kamaxeln igen med tron om att det var problemet men nej... den går ej snurra över 180° fortfarande.. har googlat utan hitta något som kan hjälpa mig.
Så är det någon som kan ha nån ide om vad det kan vara för fel? Bilen är en V70 d5 -05
- By Bojokak