Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alex2222
Jag har en xc90 2012. Vid kallstart då det är under 2 grader i ute temperatur så låter det väldigt högt från motorn. Det låter även om bilen stängs av. Ljuder kommef från högersida av motorummet om man står framför bilen. När motorn är varm tystnad det och är det varmt ute låter inget alls.

Någon som kan hjälpa en amatör med tips o trix på vad det kan vara ?
av Xanthopteryx
Ta en trädgårdsslang, typ 2 meter eller så. Sedan sätter du örat i ene änden och den andre änden trär du runt och ner på olika platser för att lyssna dig fram.

OBS!!! Tänk på att akta dig för förliga delar!
Användarvisningsbild
av grillchips
Flyttad till rätt kategori. // Mod
Användarvisningsbild
av Någonting
Du har inte möjlighet att spela in en film med mobilen och lägga upp på youtube? Mycket lättare om vi vet hur det låter.
av Zuckuss
Jag skulle tro att det där är din tillsatsvärmare vars fläktlager börjar ge upp.
Precis så låter min Ardic 912-D också på en XC70 från 2007.

Osäker på vad en 2012'a har för värmare dock...

EDIT: min värmare har låtit så där i snart 2 säsonger så jag skulle inte tro att du behöver kasta dig på att byta/laga/renovera.
av mikebike
III skrev:Du kan ju välja bort automatläge på värmaren och starta. Är det tyst vet du att det ör värmaren.
Om det stänger av autostarten på den modellen. På min XC60 MY09 styrde AUTO bara tillsatsvärmen under färd, vid kallstart gick värmaren alltid igång oavsett inställning på AUTO.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]