Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masv75
När jag var inne på Bilia för att fixa extraljus knappen tyckte jag att jag såg en knapp märkt "AUX"
skulle gärna vilja ha en knapp inne i kupén som kan styra parkeringsljusen i extraljusen av eller på.

Finns den knappen och i så fall var sitter kontaktstycket ?

Martin
Gissar att den ej finns då park ljusen ej är lagliga.
Har själv tänkt sätta en liten knapp i plasten vid växelspaken.
Den är lätt att byta om man skulle behöva.
Då är det bara dra in en kabel o styra jorden.
Annars måste man dra 2 kablar alt sno strömmen inuti kupen.
Stänga av p-ljusen är ju ett måste bla vid bes o eventuell poliskontroll
Polisen bryr sig inte ,har blivit stoppat flera gånger vid poliskontroller , och aldrig har någon påpekat varken
p-ljus inne i extraljus eller bilkamera ,på den tiden när länsstyrelsen räknade den som övervakningskamera.

För besiktningen är strömbrytare på instrumentbrädan överkurs, det räcker en enkel kabelkopplings i motorrummet som man kan en gång på året dra isär och sen koppla tillbaka, om man är rädd att besiktningsmannen skulle säga not.
glock40sw skrev:Polisen bryr sig inte ,har blivit stoppat flera gånger vid poliskontroller , och aldrig har någon påpekat varken
p-ljus inne i extraljus eller bilkamera ,på den tiden när länsstyrelsen räknade den som övervakningskamera.

För besiktningen är strömbrytare på instrumentbrädan överkurs, det räcker en enkel kabelkopplings i motorrummet som man kan en gång på året dra isär och sen koppla tillbaka, om man är rädd att besiktningsmannen skulle säga not.
Bryr sig inte polisen??
Har åkt på det mer än en gång så jo dom bryr sig..
Samma med bes, kör du in med glödare är första frågan kan du stänga dom eller ombes..
Visst kan man bryta kabel i motorutrymmet, ganska mycket smidigare o ha det på knapp.
Samt vid en kontroll får det gå fort.
Kan lova att det inte är jätteroligt när man får varningen i polisens data.
Då kollar dom dig tills nästa bes, kommer upp direkt att du haft olaglig belysning.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]