Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jojkim
Behöver hjälp!för några dagar sedan började pärlan uppföra sig konstigt.
Symtom 1. det blinkar att förardörren är öppen mitt under körning även fast den är stängd utan minsta glapp,
Symtom 2. När jag blinkar till vänster så blinkar inredningsbelysningen i takt med signalen samt att det indikerar att förardörren är öppen åter igen.
Symtom 3. Förardörrens elhiss och låsning (knappen) funkar inte men jag kan hissa ner övriga fönster i bilen via den panelen.
Ev symtom 4. Belysning i ratten fungerar ej. (Vet ej nu i efterhand om bilen har det eller ej)
av joakim__
Kolla kablarna ut till dörren är säkert flera skadade kablar mellan dörren och dörr stolpen ta ur kontkten på dörren och skruva sedan av förardörren för och komma åt och kolla
Användarvisningsbild
av wissel
Öppna dörren o kolla kabelhärvan, det sitter en gummidamask som du kan kränga på lite grand så att du kan se kablarna lite bättre, på min så var kablarna avskavda, så jag la in lite tejp mellan dom bara. Vill du kolla mera så är det INTE dörren som demonteras utan bara panelen på insidan, tar några minuter bara. Men som tidigare sagts, troligen kablaget "bara".

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]