Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
Min S60 , som gått ca 24600 mil kom på idag att den vill ha service. Men jag har tänkt vänta till våren, jag kör så lite så det blir nog bara knappt 25000 då. Kan man enkelt släcka det som står i panelen, och det inte kommer upp igen varje gång man startar bilen?? Felkodsläsare eller ? :nerd:
av Rådlös
Det är möjligt att du kan släcka det, men låt det vara. Det händer inget allvarligt. Uppmaningen minns på ett ungefär när du (någon annan) lät göra service senast. Om du drar ut på tiden nu så kommer nästa uppmaning att komma senare nästa gång.
av Anette62
Jag vet men tycker det är väldigt störande med den där texten. Som man sen måste släcka med knappen på blinkersspaken. Jag har hört i förbigående att det inte är något problem att få den att inte visa sig igen.
av MickeM
Nejdå, det krävs ingen felkodsläsare för att släcka service påminnelsen.

Få se om jag minns rätt:
Vrid tändnyckeln till läge 1
Tryck så du ser T1 i trippmätarknappen. (Du har ju två olika tripp-minnen)
Håll sen in nollställningsknappen till trippen medan du vrider tändningen till läge 2, och håll den inne tills gula triangeln slutar (eller om det var det börjar) blinka.
Instrumentet ger ett pipljud också som bekräftelse.

Klart!
Senast redigerad av 2 MickeM, redigerad totalt 0 gång.
av MickeM
Jag editerade texten efter att du svarat.
Jag är inte helt 100%, och det skiljer något mellan årgångarna, så prova olika sätt om det inte funkar.
Men det är trippknappen och tändningen. Det vet jag.

Den varnar sen om 1år eller 2000mil, beroende på vad som infaller först. (Jag tror en 2004 har 2000mil. 3000mil blev nog först 2005)
Användarvisningsbild
av wissel
Nollställning av Service lampan -01

-Tändningsläge I.
-Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för tripmätaren.
-Tändningsläge II.
-När nollställningsknappen för tripmätaren har varit intryckt i 10 sekunder så börjar lampan blinka.
-Släpp nollställningsknappen för tripmätaren innan 5 sekunder. Instrumentet signalerar en ljudsignal när nollställningen har lyckats.
Obs! Om inte nollställningsknappen för tripmätaren släpps inom 5 sekunder så nollställs inte lampan utan lampan slutar att blinka.

Nollställning av Servicelampa02-
-Tändningsläge I.
-Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för tripmätaren.
-Tändningsläge II.
Obs! Vrid upp nyckeln till läge II inom 2 sekunder.
-Håll nollställningsknappen för tripmätaren intryckt tills dess ursprungliga värde har återställts.

F.o.m 2003 gäller att generell gul lampa tänds när nollställningsknappen skall släppas.
-Släpp nollställningsknappen för tripmätaren inom 4 sekunder. Instrumentet signalerar med en ljudsignal att nollställningen har lyckats.
-Om tripmätaren redan är nollställd skall nollställningsknappen hållas intryckt minst 10 sekunder och max 14 sekunder.
Obs! Om inte nollställningsknappen för tripmätaren släpps inom 4 sekunder så nollställs inte serviceindikeringsmeddelandet.
Kan vara lite pilligt men det funkar om du gör rätt....

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]