Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!
Jag hoppas på ett snabbt svar idag då jag hatar oljud i bilen.
Idag efter att ha kört 8 st däck i min V70-04 så har bakvagnen börjat (gneta) typ knarra som en gammal sängjävel.
Trycker man ner höger sida så hör man ljudet tydligt. (Mer tydligt i låga hastigheter.)
Jag har svårt att sätta fingret på om det är fjäderbenslagret eller dämparen som låter.
Detta är så sjuk irriterande då jag ska ut och åka 80 mil i helgen.

Jag kan ju för övrigt också nämna att jag har haft ett klonkande ljud ibland även när jag backat och stannat lite tvärt , vilket nu även kommit vid växlingar från 1-2.
Jag vore ytterst tacksam för svar!
Klonk vid växlingar, det också bak eller?

Det är lite svårt att isolera dämpare eller lagring utan att ta isär det men jag gissar på lagringen ändå helt enkelt för att de slutkörda dämpare jag haft fortfarande har varit tysta. Men gissningsvis är dämparna inte så fräscha de heller om du inte vet med dig att de är bytta som om det ändå ska isär hade jag bytt allt.
Jag upplever att klonket vid växlingar kommer bakifrån också.
Dämparna är ej bytta så vitt jag vet. vänster sidas lagring byttes för några år sedan. Dämparna dämpar helt okej, men vet jag att den högra läckt lite i somras.
Jag tycker bara det är märkligt, eftersom att *gnisslet* kom efter att bilen lastats.
Visserligen nu när jag tänker efter så såg bilen rätt *ansträgd* ut med lasten i idag. :x
Bensinpriser v2

Womens From Your City - No Selfie - Anonymous Casu[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?