av JohanWikar - mån 03 sep 2018, 17:06
- mån 03 sep 2018, 17:06
Köpte mig en S80 140hk med ca 24000 mil på mätaren för en tid sedan med en del fel på.
Listar upp felen och det jag åtgärdat.
Det händer att Bromsfel stanna omgående kommer upp, Motorn går skitdåligt och rycker, använder man blinkers så blinkar även blinkersindikatorn för släp, hastighetsmätare och varvräknare dör. stänger man av bilen får man inte igång den igen förrän man lyft batterikabeln och då är felet borta och man kan köra som vanligt igen tills att det dyker upp igen, det kan gå allt från timmar till dagar mellan att felet kommer.
Tidigare ägare har haft den på Volvo för felsökning vid 2 tillfällen men dom hittar inte några fel.
Felkoder.
ABS.
Abs 0093 kommunikationsfel
ABS 0095 kommunikationsfel
Motor.
902B kommunikationsfel Gasspjällenhet orimlig signal.
Immobilizer felkodar också på nåt.
Det jag åtgärdat är.
ABS(BCM) modul omlödd.
Nytt 77 amp Tudor Hi-tech batteri
Dragkontakt isärtagen
Strömförsörjningsrelän i CEM bytta.
Blir tokig på detta!
Snälla hjälp mig någon att komma vidare!
Med vänlig hälsning, Johan
Listar upp felen och det jag åtgärdat.
Det händer att Bromsfel stanna omgående kommer upp, Motorn går skitdåligt och rycker, använder man blinkers så blinkar även blinkersindikatorn för släp, hastighetsmätare och varvräknare dör. stänger man av bilen får man inte igång den igen förrän man lyft batterikabeln och då är felet borta och man kan köra som vanligt igen tills att det dyker upp igen, det kan gå allt från timmar till dagar mellan att felet kommer.
Tidigare ägare har haft den på Volvo för felsökning vid 2 tillfällen men dom hittar inte några fel.
Felkoder.
ABS.
Abs 0093 kommunikationsfel
ABS 0095 kommunikationsfel
Motor.
902B kommunikationsfel Gasspjällenhet orimlig signal.
Immobilizer felkodar också på nåt.
Det jag åtgärdat är.
ABS(BCM) modul omlödd.
Nytt 77 amp Tudor Hi-tech batteri
Dragkontakt isärtagen
Strömförsörjningsrelän i CEM bytta.
Blir tokig på detta!
Snälla hjälp mig någon att komma vidare!
Med vänlig hälsning, Johan