Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pang58
Hej.
Jag börjar bli sugen på att byta min xc70 till en xc90 2014. Det är en D5 Inscription Summum enligt annonsen som gått ca 22500 mil.
Vad har ni för erfarenheter? Värd ett köp?
Användarvisningsbild
av pang58
Kan ju vara så, men min xc70 -08 känns ju inte heller direkt modern.
Användarvisningsbild
av pang58
:)
Men ska jag gå upp till t.ex 2015 och uppåt är det orimliga priser för mig om jag ska ha en xc90. Behöver så stort bagageutrymme som möjligt.
Användarvisningsbild
av Någonting
Vad är anledningen till att du behöver mer lastutrymme? Har du säkerställt att det räcker med en XC90?
Det fungerar inte att köra med släp om du behöver mer lastutrymme? Eller köpa en pickup/skåpbil som andrabil?
av glock40sw
Det sämsta med XC90 var att nästan alla såldes som 7-sitsig ,bra för de stora familjer men bara nackdelar för alla andra.

Har sett många begagnade XC90 där den tredje bänkraden har varit oanvänt ,därför är saken obegripligt i alla fal för mig.

Nackdelar är att den oanvända bänkraden stal nästan hela stuvutrymmen under bagagegolvet och orsakar att lastnät är inte smidigt konstruktion som tex XC70 har ,utan en fastmonterat besvärlig konstruktion.

Annars är min XC90 den bästa bilen som jag har haft.
Användarvisningsbild
av wissel
Jag har också en XC90 5 sits. Bra stabil och med bättre framvagnsdetaljer än mina tidigare V70 isar. Har haft den nu i 6år och kommer att behålla den läänge än. Bara lite småfel som jag åtgärdat under tidens gång. Men är riktigt trött på backsensorerna som alltid pajjar, alltid någon som lever sitt eget liv. För övrigt den bästa bilen jag haft.
Användarvisningsbild
av pang58
Någonting skrev: fre 31 aug 2018, 09:48 Vad är anledningen till att du behöver mer lastutrymme? Har du säkerställt att det räcker med en XC90?
Det fungerar inte att köra med släp om du behöver mer lastutrymme? Eller köpa en pickup/skåpbil som andrabil?
Behöver så stora hundburar som möjligt. Det borde(?) vara något bredare och högre i xc90 tycker jag. Däremot kanske sämre på djupet...
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]