Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av buuyuu
Tjena.

Var hittar jag motorvärmaruttaget, om det finns något sånt på min bil? Alltså, jag ser ingen kontakt men den kan ju vara dold bakom lock eller reg.plåt.

Jag har inget kupeuttag inne i bilen men det behöver inte betyda något antar jag :?:

Tack på förhand.
av S.t.r.a.n.D
Är den svensksåld eller import?? Importare har inte alltid det.

Om det sitter bakom ett lock så är den inte så svår att hitta. Brukar sitta antingen på sidan, utanför lysena så att säga. Eller så sitter den mellan strålkastaren och grillen (där sitter med på morfars S80 -00)

Visst kan det finns motorvärmare utan att kupevärmaruttag är monterat, men det är nog rätt ovanligt.
av buuyuu
Ingen import här inte. Usch nej. :lol:

Hmm, ska kolla närmare när jag kommer hem från jobbet.
Användarvisningsbild
av Bosa
Finns även svensksålda utan motorvärmare vilket jag upptäckte när jag letade bil. Var förvånansvärt många som var utan motorvärmare dessutom.
av CANBus
ja iom att det är ett tillval, så väljer man således själv om man vill ha motorvärmare eller ej.
av S.t.r.a.n.D
Jaa, men om man är svensk och inte väljer motorvärmare är man inte såå smart (anser jag), om man tänkt använda bilen vintertid givetvis. Här uppe är det ju en självklarhet men även i södra sverige så har nu ju kallt (minusgrader) under endel av vintern. Jag personligen hade inte velat vara utan varken motorvärmare eller kupeuttag till kupevärmaren.
av CANBus
Den som har bilen i 25 graders värme i garaget då?, han är heller inte så smart då om han inte har en motorvärmare menar du?
Jag anser inte att det har med intelligens att göra om man väljer att montera en motorvärmare eller inte, det har ju snarare med behovet att göra.
precis som alla andra tillbehör.
av S.t.r.a.n.D
CANBus skrev:Den som har bilen i 25 graders värme i garaget då?, han är heller inte så smart då om han inte har en motorvärmare menar du?
Jag anser inte att det har med intelligens att göra om man väljer att montera en motorvärmare eller inte, det har ju snarare med behovet att göra.
Jaa, på ett sätt har du rätt där (är inte 25 onödigt varmt) men du menar då att din bil alltid står i garaget om du inte kör med den. När du är på jobbet?? När du besöker någon m.m.

Självklart har det inte med intelligensnivå att göra men om man inte tar motorvärmare så tycker jag att men varit osmart. Jag menar, om man köper en bil för 200.000:- eller vad den billigaste nu kostar, så att lägga till 1500(?) för motorvärmare verkar ju väldigt onödigt. För alla är vi väl rädd om bilen? Slitaget på motor minskar och vem vill inte sätta sig i en varm bil.
Användarvisningsbild
av Loner
Sett många bilar från 08-land och söderut som inte haft m-värmare... :(

/L
av mojja
RoadKiller skrev:
CANBus skrev:Den som har bilen i 25 graders värme i garaget då?, han är heller inte så smart då om han inte har en motorvärmare menar du?
Jaa, på ett sätt har du rätt där (är inte 25 onödigt varmt) men du menar då att din bil alltid står i garaget om du inte kör med den. När du är på jobbet?? När du besöker någon m.m.

Självklart har det inte med intelligensnivå att göra men om man inte tar motorvärmare så tycker jag att men varit osmart. Jag menar, om man köper en bil för 200.000:- eller vad den billigaste nu kostar, så att lägga till 1500(?) för motorvärmare verkar ju väldigt onödigt. För alla är vi väl rädd om bilen? Slitaget på motor minskar och vem vill inte sätta sig i en varm bil.
Köp en bränslevärmare nästa ggn du beställer ny bil kan garantera att du inte kommer att ångra dig,

M.v.h mojja

Jag gillar att inredning inte är lika mycket […]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Beställt hem olja för ett "mellan[…]

Utrustningslista Volvo 2019-2023?

Hej Har suttit och försökt hitta en li[…]