Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fillemannen
Tjena, gäller en v70n 2.5t-04. märkte förut idag när jag skulle tuta på en idiot att min tuta låter som en liten clown bil i filmer. Alltså låter väldigt lågt mot vad det har varit.
Så undrar om någon har en ide vad det kan bero på.
Kan det vara s att det sitter 2 signalhorn och 1 av dem har gett upp? eller kan det vara något annat, kanske bara tutan som är på väg å ge sig?
Bytte nyligen batteri i larmsiren pga av larm serv erfordras men hjälpte inte förmodligen för hela kretskortet var bränt. om jag förstått rätt så hänger dom sirenerna inte ihop med varandra?
Kom gärna med tips om det bara är åka till skroten och och skaffa en annan. Och även vart sirenen sitter.

/ Filip
av Rådlös
Jag vet inte hur det är med dagens tutor, men förr i tiden gick det att justera tutan med en skruv.
Be någon "assistent" trycka på tutan på ratten medan du kollar i motorrummet varifrån ljudet kommer. Då hittar du med stor säkerhet var själva signalhornet sitter.
av borstarmicke
Har bytt på min -02:a, köpte på tradera.
Sitter ett högtons o ett lågtons signalhorn på varsin sida innanför grillen. Hyfsat enkelt att byta. Båda mina var kass...

Har faktiskt bytt min sirenmodul oxå, precis samma problem som du... :(
Även där köpte jag på tradera, öppnade upp modulen förlängde kablarna och flyttade ut originalbatteriet i en plastburk jag sen lade i lådan vänster fram i motorrummet med vattentät snabbkoppling emellan. När det blir kass lägger jag in 6st seriekopplade laddbara aa lr aaa ni-mh.
Ska vara 7.2v o Ikeas kostar nästan gratis... :)

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]