Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej som överskriften lyder så har min v70 börjat bli skum när man kört den varm o låter den stå i enhalvtimme typ
och ska starta så kan man få göra typ2 till 5 startförsök sen startar den helt plötsligt som vanligt varvräknaren hoppar när startmotorn går och bensin pumpen surrar till vid varje försök. jag får inget varningsmedelande i displayen eller från triangeln. nån som har en ide vad man ska börja? tempgivare kanske? tycker även den går lite orent på tomgången. samt kylfläken går hela tiden och går typ 1 minut efter man stängt av den även om den är kall..
mvh svenne
Jag hade ett liknande problem med min S40N T5 och då var det mycket riktigt en tempgivare. Eller rättare sagt, det var en felmontering av motorvärmaren som gjorde att tempgivaren fick fel värden och trodde att motorn var varm trots att den var kall. Då gick den dåligt på tomgång, krävde 2-3st startförsök men gick normalt efter det. Helt varm bil så var det inte problem.
Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]