Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrharakiri
I mars bytte jag det mesta i framvagnen pga klonkljud på min V70 -01. Det var bla krängningshämmare vill jag minnas. Igår hördes dock ett nytt ljud från vänster fram, ett ganska skarpt ljud ungefär som om något slog mot bilen. Ljudet hördes ibland i gupp men alltid då jag vred ratten snabbt från mittenläget till ca kl10 åt vänster. Nu är ljudet helt plötsligt borta. Nån som vet vad det kan vara och vad man gör åt det?
av buuyuu
mrharakiri skrev:I mars bytte jag det mesta i framvagnen pga klonkljud på min V70 -01. Det var bla krängningshämmare vill jag minnas. Igår hördes dock ett nytt ljud från vänster fram, ett ganska skarpt ljud ungefär som om något slog mot bilen. Ljudet hördes ibland i gupp men alltid då jag vred ratten snabbt från mittenläget till ca kl10 åt vänster. Nu är ljudet helt plötsligt borta. Nån som vet vad det kan vara och vad man gör åt det?
Ingenting. Sa du inte att ljudet var borta?!

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]