Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nån mer än jag som fantiserat om denna idé? Jag som en del andra tycker att Volvo är lite efterblivna som inte får ur tummen att förse sina P2 bilar med MP3-uppspelning överhuvudtaget. Så jag har funderat på hur ni tror att marknaden skulle ta emot bilstereo-apparet som är exklusivt anpassade för P2orna med samma form, men med bättre funktioner. Borde ju finnas en marknad för de som tänker lite entusiastikt, men ändå vill behålla HU-looken som smälter bäst in jämfört med standard-DIN.
caradioa skrev:Nån mer än jag som fantiserat om denna idé? Jag som en del andra tycker att Volvo är lite efterblivna som inte får ur tummen att förse sina P2 bilar med MP3-uppspelning överhuvudtaget. Så jag har funderat på hur ni tror att marknaden skulle ta emot bilstereo-apparet som är exklusivt anpassade för P2orna med samma form, men med bättre funktioner. Borde ju finnas en marknad för de som tänker lite entusiastikt, men ändå vill behålla HU-looken som smälter bäst in jämfört med standard-DIN.
Skulle vilja ha samma features som denna. Jag har 10.000-tals låtar på min streaming-server som jag når var som helst ifrån. Med A2DP kan jag streama heldigitalt via 3G-Telefonen direkt till en sådan bilstereo. Man har alltså hela musiksamligen med sig utan att behöva ta med sig en enda låt eller utan att behöva sätta i en enda kabel.

Bild
VolvoB20 skrev:
caradioa skrev:Nån mer än jag som fantiserat om denna idé? Jag som en del andra tycker att Volvo är lite efterblivna som inte får ur tummen att förse sina P2 bilar med MP3-uppspelning överhuvudtaget. Så jag har funderat på hur ni tror att marknaden skulle ta emot bilstereo-apparet som är exklusivt anpassade för P2orna med samma form, men med bättre funktioner. Borde ju finnas en marknad för de som tänker lite entusiastikt, men ändå vill behålla HU-looken som smälter bäst in jämfört med standard-DIN.
Skulle vilja ha samma features som denna. Jag har 10.000-tals låtar på min streaming-server som jag når var som helst ifrån. Med A2DP kan jag streama heldigitalt via 3G-Telefonen direkt till en sådan bilstereo. Man har alltså hela musiksamligen med sig utan att behöva ta med sig en enda låt eller utan att behöva sätta i en enda kabel.

Bild
Hm va kostar kalaset att streama digitalt?

Tycker du att volvo är lite efterblivna? kolla på andra märken får du se hur efterblivna dom är, men visst ja håller med dig, lite mer funktioner skulle vara bra.
av Marbas
Volvo: Släpp mjukvaran till bilstereomodellerna fri, så kan man lägga in de funktioner man själv vill ha (och ta bort det man inte vill ha, t.ex. AM). Lovar att det skulle poppa upp en massa roliga applikationer som vem som hellst skulle kunna bygga in.... Open Source!
av haxpet
Hur många andra märken har en bil som kom ut på marknaden år 2000 med mp3-spelare?

Även om det görs uppdateringar så är det säkert inte helt lätt.
av caradioa
Opel och Mazda har haft MP3 som tillval i sina bilar innan Volvo faktiskt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
haxpet skrev:Hur många andra märken har en bil som kom ut på marknaden år 2000 med mp3-spelare?

Även om det görs uppdateringar så är det säkert inte helt lätt.
Som jag har sagt tidigare. Helknasigt att hårdintegrera stereon i bilen. En bilmodell tar flera år att utveckla, sen ska den säljas i minst 5 år och kanske rulla i 15 år så totalt blir det minst 20-25 år från det den börjar utvecklas till den dagen den hamnar på skroten.

Vem fasiken vet vad en bilstereo ska klara av om 20-25 år redan idag. Ingen :roll: Hur smart är det då att "gifta ihop" stereo och bil till en enhet.

Mp3 kom för 10 år sedan, ännu idag kan man inte köpa en rejäl volvokombi som klarar mp3. Man måste vänta 2 år till verkar det som innan nya V70 släpps. Då har väl mp3 redan blivit omodernt.
av CANBus
nähä, så en digital jukebox klara inte MP3 menar du?, den klarar till och med ogg om man så vill.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CANBus skrev:nähä, så en digital jukebox klara inte MP3 menar du?, den klarar till och med ogg om man så vill.
Men den är ju fan patetisk. 8 laxar för en liten hårddisk som suger svårt och inte ens kan visa titlar och är patchad in baklänges för att simulera en cd-spelare. Köp stora stereon för 18000 + 8000 för hårddisken. och du är uppe i 26.000 för att kunna splela en mp3 utan att ens kunna få titeln, vilket skämt :lol: Det ser jag inte ens som ett alternativ.

Ytterligare ett bevis på hur galet det är att hårdintegrera, det blir 10 ggr så dyrt för en enkel funktion.
av S60AWD2.5T
VolvoB20 skrev:
CANBus skrev:nähä, så en digital jukebox klara inte MP3 menar du?, den klarar till och med ogg om man så vill.
Men den är ju fan patetisk. 8 laxar för en liten hårddisk som suger svårt och inte ens kan visa titlar och är patchad in baklänges för att simulera en cd-spelare. Köp stora stereon för 18000 + 8000 för hårddisken. och du är uppe i 26.000 för att kunna splela en mp3 utan att ens kunna få titeln, vilket skämt :lol: Det ser jag inte ens som ett alternativ.

Ytterligare ett bevis på hur galet det är att hårdintegrera, det blir 10 ggr så dyrt för en enkel funktion.
Jo den är dyr speciellt om det står Volvo på den.
Men att den skulle suga svårt håller jag inte med om.
Den talar snällt om för mig allt som ID3 taggarna innehåller.
Det är trafiksäkert det. Liten hårddisk ja 20GB är ju inte så litet?
Vet inte hur många låtar du vill släpa runt på för att vara nöjd.

Nu är det väl så att ALLA biltillverkare varit sega med MP3 och det samma har volvo varit.

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]