Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Hej!

Har haft problem med färddator displayen sen 2 månader tillbaka, texten har kommit och gått lite som den vill, men nu är den helt försvunnen i princip det enda som händer är att skärmen lyser upp, sen är det inget mer upphetsande än så... (se bilden nedanför på displayen)

Min fråga blir, är set DIM som är pajjat eller är de nått annat? Kan man byta sånt själv eller måste man lämna det på Volvo,

Det är Nalta irriterande att inte kunna läsa meddelanden och medelförbrukning;)

Bild

MVH Erik H
av MickeM
Reparera själv rekomenderar jag inte, om inte du eller nån bekant är lödare på proffsnivå.

Jag skulle lämna till OBD tuning, eller få befintliga DIM inklonat i ett annat DIM av "jonnype"

Du har förvisso det betydligt bättre DIM med kromringarna, iom år 2004, men inget är ofelbart.

Jag skulle dock först av allt göra reset på hela bilen UTIFALL det är mjukvaran som knasar sig.
Dvs lyfta batteriklamman enl konstens alla regler i 10min eller mer

Riktigt låg sannolikhet, men gratis och enkelt....
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
MickeM skrev:Reparera själv rekomenderar jag inte, om inte du eller nån bekant är lödare på proffsnivå.

Jag skulle lämna till OBD tuning, eller få befintliga DIM inklonat i ett annat DIM av "jonnype"

Du har förvisso det betydligt bättre DIM med kromringarna, iom år 2004, men inget är ofelbart.

Jag skulle dock först av allt göra reset på hela bilen UTIFALL det är mjukvaran som knasar sig.
Dvs lyfta batteriklamman enl konstens alla regler i 10min eller mer

Riktigt låg sannolikhet, men gratis och enkelt....

Det skadar ju inte att prova nolla bilen,
av MickeM
Börja med att kontakta dom och berätta dina problem.
Men en reset hade jag gjort först, som sagt.

Men annars, ja.
Du tar loss ditt DIM och skickar/lämnar till OBDtuning för rep.

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]