Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Är det lättast att ta loss fronten och ta ner intercoolern framifrån?

Jag tror min läcker lite. Kan man trycksätta denna på något sätt hemma?

Gäller en v70n t5 02
av Torparn12
Varför tror du att den läcker? Kollat om det är tätt vid alla anslutningar? Kollat om du har felkoder med tex Vida?
av Jonas_latt
Jag kommer inte ihåg felkoder nu i huvudet. Men läckage insugningssystemet.

Inget märks vid vanlig körning. Men laddtycket ligger runt 06-07. Jag har chipad och ska upp på 1.1.

Har kollat de flesta slangar, rör och hitta inga fel. Men det va kletigt vid ena anslutningen till intercoolern. Kollade slangen men hitta inget fel. Så funderar på om intercoolern har någon liten spricka.
av mattsson81
Börja med att provtrycka systemet om du inte har grejer låt någon som har hjälpa dig
av Torparn12
Jonas_latt skrev:Jag kommer inte ihåg felkoder nu i huvudet. Men läckage insugningssystemet.

Inget märks vid vanlig körning. Men laddtycket ligger runt 06-07. Jag har chipad och ska upp på 1.1.

Har kollat de flesta slangar, rör och hitta inga fel. Men det va kletigt vid ena anslutningen till intercoolern. Kollade slangen men hitta inget fel. Så funderar på om intercoolern har någon liten spricka.
Har du läckage i insugningssytemet är det sannolikt en vaccumslang som inte är hel och det ger skumma värden när besiktningen provar avgasvärden. Om du har möjlighet så provtryck insugningssystemet först innan du börjar byta komponenter då det kan vara en slang för en tjuga som är boven i dramat.

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]