Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Coma76
Hej vänner.

Jag har byggt om min gamla nyckel till nyare modell sk kir-nyckel.
Det var lite bökigt men roligt. Beställde skal från eBay.
Lämnade in ämnet på slipning. Tog ut transpondern och monterade ihop allt. Nyckeln passade och bilen startade. Så långt allt bra, nu till mitt problem.

Fjärrkontrollen vill inte funka. Jag har kollat flera forum men ingen nämner något om batteriet. Tror att batteriet ska någonstans jordning, för det har den gamla kontrollen.
Finns det någon vänlig själ som vet något om detta???

Mvh
Patric
Användarvisningsbild
av greeeken
Coma76 skrev:Hej vänner.

Jag har byggt om min gamla nyckel till nyare modell sk kir-nyckel.
Det var lite bökigt men roligt. Beställde skal från eBay.
Lämnade in ämnet på slipning. Tog ut transpondern och monterade ihop allt. Nyckeln passade och bilen startade. Så långt allt bra, nu till mitt problem.

Fjärrkontrollen vill inte funka. Jag har kollat flera forum men ingen nämner något om batteriet. Tror att batteriet ska någonstans jordning, för det har den gamla kontrollen.
Finns det någon vänlig själ som vet något om detta???

Mvh
Patric

Så att vi hänger med. KIR nyckeln hade den ett kretskort i? ÄR det den du använder? Då kommer det inte fungera.
Du ska föra över kretskortet från den gamla dosan till KIREN.
Användarvisningsbild
av wissel
Om du kollar batteriet så skall där finnas en lite metallring som liksom håller batteriet på plats samt ger ström till kretskortet, när jag fick min kir från Kina så saknades den, kolla fotot på mittenbilden i föregående svar så ser du den. Köp en begagnad från bildelsbasen och ta den därifrån.

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]