Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det kan vara mycket.

Det kan vara en ABS-ring som är på väg att ge sig. Kännetecknades för mig som att anti-spinn/sladd gick in och ströp kraften vid vänstersvängar (var höger ring som var trasig).
Du kan kolla hur ringen ser ut genom att hissa upp fronten och snurra på hjulet och kontrollera så att ringen ser hel ut runt om. Titta framifrån på kugghjulet som sitter mellan drivaxeln och hjulspindeln.

Bild

Om du inte ser några brott på ringen så skulle jag föreslå att du läser ut felkoder på bilen (ABS-systemet kan endast läsas ut med Volvo-specifika läsare, inte generella OBD-läsare).
Förlåt, men hur låter antispinn? Jag tycker bara att min bil stryps och lampan på instrumentet blinkar när hjulen är på väg att spinna. Oljud vid svängar kan t.ex. orsakas av dåliga yttre drivknutar.
Jeppe940 skrev:Förlåt, men hur låter antispinn? Jag tycker bara att min bil stryps och lampan på instrumentet blinkar när hjulen är på väg att spinna. Oljud vid svängar kan t.ex. orsakas av dåliga yttre drivknutar.

Antispin använder ABSpumpen.

Fick nya 5.0.5 via OTA. Ser ok ut, inga buggar &au[…]

Friskluftslang

Hej! Är det någon som har tips på[…]

Bensinpriser v2

Trump verkar ju ha fått uppdatera sin plan. […]

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? […]