Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superpackman
Hej har idag införskaffat mig Volvos egan Ipod addapter, Det medföljer ingen bruksanvisnig, Jag är otroligt rädd för att pilla med bilen och frågar därför här, Hur koplar ja in den?

MvH!
Användarvisningsbild
av CarMan
superpackman skrev:Hej har idag införskaffat mig Volvos egan Ipod addapter, Det medföljer ingen bruksanvisnig, Jag är otroligt rädd för att pilla med bilen och frågar därför här, Hur koplar ja in den?

MvH!
gissar att det låg ett papper med där det står att bruksanvisningen finns på http://www.volvocars.com/accessories/ii
av fjalle
Hej, om du nu är otroligt rädd att pilla med bilen så borde du kanske lämna bort jobbet. Du behöver slita (bokstavligt) upp mattan vid förarplatsen, under baksätet och det mesta av sidopanelerna längs med vänster halva av bilen.

Jobbet i sig är inte speciellt svårt och Du kan inte sabba så mycket, men det är som sagt hyffsat bökigt.
Användarvisningsbild
av Driver64
Hyffsat bökigt håller jag absolut med om efter att själv ha gjort denna installation i min V70N! Följande bilder kanske avskräcker eller uppmuntrar att försöka själv? :wink:

En trave bortplockade inredningsdetaljer.
Bild

Bilens hjärta ligger där på bänken... Och mycket plåster gick det åt men jag behövde inte tillgripa första hjälpen i alla fall.
Bild

En något sargad inredning...
Bild

Och alltihop bara för att den där lilla svarta lådan ska in i bilen!
Bild
av superpackman
Tackar alla för info + bilder. Låter en Kompis ta en titt på det! Men är det någon som vet ca vad det kan kosta att låta volvo tex fixa det?

Mvh!
av grabb85
superpackman skrev:Tackar alla för info + bilder. Låter en Kompis ta en titt på det! Men är det någon som vet ca vad det kan kosta att låta volvo tex fixa det?

Mvh!
Jag har gjort denna installation på min V70 med och jag gjorde det på 6 timmar och då får jag tillägga att ca 1 timme gick till att få bort ac´n ink rast när man blev så trött på att den vägra släppa.

annars gick det fint men bor du nära gbg så har jag ju gjort det en gång och en gång till kan ju inte bli värre :)

Volvo tar mycket för denna installation, fick lite olika priser dock men det va mellan 4500-5500 ungifär men då va själva adaptern medräknad och den går på ca 1800 tror jag.
av superpackman
grabb85 skrev:
superpackman skrev:Tackar alla för info + bilder. Låter en Kompis ta en titt på det! Men är det någon som vet ca vad det kan kosta att låta volvo tex fixa det?

Mvh!
Jag har gjort denna installation på min V70 med och jag gjorde det på 6 timmar och då får jag tillägga att ca 1 timme gick till att få bort ac´n ink rast när man blev så trött på att den vägra släppa.

annars gick det fint men bor du nära gbg så har jag ju gjort det en gång och en gång till kan ju inte bli värre :)

Volvo tar mycket för denna installation, fick lite olika priser dock men det va mellan 4500-5500 ungifär men då va själva adaptern medräknad och den går på ca 1800 tror jag.
Ofan låter som ett helvete:P Jag bor i kode 3 mil norr om GBG! Hur mycket tar du för att fixa in min?

MvH!
av grabb85
superpackman skrev:
grabb85 skrev:

Mvh!

Ofan låter som ett helvete:P Jag bor i kode 3 mil norr om GBG! Hur mycket tar du för att fixa in min?

MvH!
Jo men det roliga va att inget gick sönder och inga märken eller nåt blev det för flera här som installerat den har haft lite otur och kanske gjort något märke eller nåt sånt men kan ju va jag som haft tur med vem vet.

Själv bor jag i Lerum ungifär, nja vet inte riktigt vad man ska ta för det kan man ju diskutera mer om det blir aktuellt med, men långt mycket billigare än volvo blir det nog då :)
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]