Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RomWiz
Tjenare!
Tänkte höra om det finns ett sätt att ha markeblysning på hela tiden?
Den gule knappen på nycklen funkar ej när bilen är igång.

MVH
av garinge
Allt går :)

Drar du ut plusström dit, kopplat till positonsljusen, så lyser det hela tiden, kanske går att programmera så du slipper dra nya kablar, ja lösningarna finns, bara man orkar pilla :)
av 2ägaren
Din lösning heter växelrelä. Då får du positionsljus ström när bilen är av, och tänder med gula knappen. När bilen är på får dem konstant ström från tändningen. En lösning med ström direkt från batteriet kommer så småningom dra ut batteriet vilket blir jobbigt en vacker dag.
Användarvisningsbild
av johnnype
Om man verkligen behöver ha dom lysande (är det ens lagligt med vita lampor på sidorna vid färd?) så går det ju att bygga in finessen i en såndär CANbox som jag byggt.

Det borde inte kräva så mycket extraprogrammerande från min sida, men har inte studerat ämnet närmare. Vilken årsmodell gäller det?
av andersuw
Nej det är inte lagligt med vita lampor på sidorna vid körning. Sidomarkeringsljus ska vara orange. Även om man skulle byta till brandgula lampor i markbelysningen stupar användning under körning på diverse regler om ljusstyrka och ljusspridning som den belysningen inte tillfredsställer.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Såg en tysk bil med dessa tänta idag, vill minnas att jag sett en stylad BMW för ett tag sedan med, båda rätt nya. Nja vet i tusan om det är lagligt, enl. mig ser det rätt konstigt ut med, tycker jag då :wink:
av RomWiz
johnnype skrev:Om man verkligen behöver ha dom lysande (är det ens lagligt med vita lampor på sidorna vid färd?) så går det ju att bygga in finessen i en såndär CANbox som jag byggt.

Det borde inte kräva så mycket extraprogrammerande från min sida, men har inte studerat ämnet närmare. Vilken årsmodell gäller det?
Har RGB lampor på båda sidor :)

Det gäller en '05
Användarvisningsbild
av greeeken
johnnype skrev:795kr+frakt

För 05 så orkar jag nog inte lägga energi på detta, 00-04 tordes vara lätt om man bara måste ha finessen.
Om det är 00-01 vill jag gärna ha en om du fortfarande kör med dessa.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]