Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elis
Jag har hittat två bilar i samma prisklass som jag gillar..

Nr 1
Volvo V70 2,4 140 Business
Årsmodell 2004
10201 mil

Nr 2
Volvo V70 2,4 140 Business
Årsmodell 2002
7500 mil

Det är samma pris på de här (163000 kr) och vad det gäller inredning så skiljer den inte speciellt mkt. Vad ska man gå efter här?! Mil el år?

Ska passa på att fråga också, är det någon som har erfarenhet av ljus klädsel + inredning? Hur pass opraktiskt är det? Finns det något att använda för att ta bort enstaka fläckar?

Tusen tack för all hjälp!
av elis
Hej,

Ja, det är väl köparens. Jag är dock hos en volvohandlare och kollar, har en V40 idag som jag ska byta in. Svårt och sälja beg bil, för alla..
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag skulle gå efter bilen skick.
Hur bilen ser ut generellt, om den är sliten eller inte, hur serviceboken ser ut.
Kolla upp precis allt som går att kolla upp.
av Y.F
163000 för en fem år gammal V70 140 tycker jag spontant låter dyrt när man kan köpa en fabriksny skapligt utrustad 170 hk Classic för 240000.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Vis av erfarenhet skulle jag undvika ljus klädsel om det inte är helskinn.

Jag har en V70N med ljus tyg/plast klädsel och det är ett rent ***** att hålla rent.

Snö som ramlar in när man öppnar dörrarna eller som ramlar av kläder ger osvikligen fuktfläckar i klädseln.

Jag har inte lyckats få bort allt själv med något medel jag hittat i handeln utan har lämnat in då och då för kemtvätt och då har det blivit hyfsat.
Funkar om man har tjänstebil men är inte kul att betala själv.

Hade tidigare en mörkare klädsel och där syntes det inte lika tydligt som nu.

Annars kan jag bara instämma med tidigare inlägg, ge skambud.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Jag hade valt bil Nr.1

Detta då det är en nyare inredning i och med den invändiga faceliften.
Sen är det alltid bra att ha ett par årsmodeller nyare också, händer ju en del med programvaror m.m...

Mitt val hade iallafall utan tvekan blivit Nr 1!
Användarvisningsbild
av Bosa
VolvoBengan skrev:Jag hade valt bil Nr.1

Detta då det är en nyare inredning i och med den invändiga faceliften.
Sen är det alltid bra att ha ett par årsmodeller nyare också, händer ju en del med programvaror m.m...

Mitt val hade iallafall utan tvekan blivit Nr 1!
Samt att de nya speglarna sitter på den och även den nyare typen av bakrutetorkaren.
av haxpet
Den där -03:an stod det välutrustad på, den hade ju inte ens dimljus. Det fanns ju inget lull lull i den. Så standard som bara något kan bli.
av Daddan
Farligt att skriva "Om ni skulle välja"... Ingen, de har varken automat eller turbo ;)

Skämt och sido, en del säger ÅR.
Andra säger MIL.

Varför inte båda delar när du ändå letar? Det går att hitta ganska rätt om man ligger i! Det finns hur många att välja på som helst om man nöjer sig med snikvarianterna. Priserna är sällan samma som utgångspriser, bilhandlare slänger gärna in extra utrustning och servicar/fixade fel medans privat är det låga bud som gäller.

Lycka till!
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]