Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr M
Hej !
När motorlampan tänds, och man får felet Emissioner Service Erf,
Om man själv ger sig in i en lättare felsökning, och skulle hitta felet, släcks lampan då eller måste man in på verkstaden för att släcka den ?
av jbl
Den kommer inte att varna i kombi instrumentet om felet är lagat. Men felkoden kommer inte att försvinna förrän den är raderad.
av G-sson
Har själv samma problem. Volvo tog fram att det är luftmassamätaren som strejkar (4000 spänn!) Hittade en begagnad för halva priset. Enligt verkstaden kan du släcka lampan själv (efter att ha åtgärdat felet) genom att bryta strömmen vid batteriet.
Men ha då koden till stereon! Själv fick jag ingen kod med när jag köpte bilen :(
Användarvisningsbild
av CarMan
G-sson skrev:Har själv samma problem. Volvo tog fram att det är luftmassamätaren som strejkar (4000 spänn!) Hittade en begagnad för halva priset. Enligt verkstaden kan du släcka lampan själv (efter att ha åtgärdat felet) genom att bryta strömmen vid batteriet.
Men ha då koden till stereon! Själv fick jag ingen kod med när jag köpte bilen :(
bilarna i denna foruumsdel lagarar felkoderna i ett minne som inte kräver ström.
bilarna i denna forunsdel har inga radiokoder
Användarvisningsbild
av Kaxe
man behöver inte lossa batterikabeln för att släcka motorlampan, det räcker att dra ur säkring 23 i motorrummet , så är det i alla fall på min V70N T5-00:a , står ecm/em.rel coil och ccm/relais system på den säkringsplatsen.
av Alminjo
Mr M skrev:Hej !
När motorlampan tänds, och man får felet Emissioner Service Erf,
Om man själv ger sig in i en lättare felsökning, och skulle hitta felet, släcks lampan då eller måste man in på verkstaden för att släcka den ?
Vad är de för årsmodell o hur lågt har bilen gått??
Du kan få detta fixat på garantin om bilen är max 5 år eller 8000mil
av G-sson
CarMan skrev:

bilarna i denna forunsdel har inga radiokoder
Till CarMan
Menar du att radion inte har några stöldkoder eller...? Själv provade jag inte att bryta strömmen utan Volvo fick släcka det.
Användarvisningsbild
av CarMan
enkelt kan vi säga att den inte har nått stöldskydd.
av G-sson
Där ser man!
Tänk vad man kan inbilla sig mycket...
Fritt fram för skummisar alltså. Tur man åtminstonde har "skalskydd" på bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
G-sson skrev:Där ser man!
Tänk vad man kan inbilla sig mycket...
Fritt fram för skummisar alltså. Tur man åtminstonde har "skalskydd" på bilen.
men du sliter ju inte bort stereon i en handvänning!!!

Varför inte byta redan nu? - ett par skivor[…]

OM RYSSEN KOMMER

Hatar Ryssarna. Har varit ute och kör en del […]

Motorproblem

Inga lampor/meddelanden i instrumentdisplayen? Sku[…]

Utslagsbegränsare

Sitter tom std på en del Volvo av dessa gene[…]