Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Har en V70 -04 som läcker lite bensin när man har tankat fullt. Har lokaliserat ett det är den lilla slangbiten mellan påfyllnadsröret och tanken som är sprucken. Är den svår att byta själv, någon som kan tala om hur man går tillväga? Likaså vad är artikelnumret på denna slangstump?

Tackar på förhand

Skickat från min E6853 via Tapatalk
av Volvo_740_GLT
Volvo_740_GLT skrev:Har en V70 -04 som läcker lite bensin när man har tankat fullt. Har lokaliserat ett det är den lilla slangbiten mellan påfyllnadsröret och tanken som är sprucken. Är den svår att byta själv, någon som kan tala om hur man går tillväga? Likaså vad är artikelnumret på denna slangstump?

Tackar på förhand

Ingen som vet???

av Volvo_740_GLT
Kommer man åt och byta denna slangbit om man ställer bilen på pallbockar?

Användarvisningsbild
av Någonting
Kommer åt och kommer åt, har du två meter långa armar som är ledade på fler ställen än en bläckfisk?

Tror att de flesta rekommenderar att man iaf sänker ner en del av bensintanken för att komma åt. Och även då är det lite pilligt om man ska tro andra trådar på nätet.

Men det lättaste är väl att hissa upp bilen och titta om man når, om du gör det så är det jättebra. Slangbiten är synlig om man hissar upp bilen och tittar upp mot tank-luckan.
EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]