MickeM: Jag har både drag och backvarnare på bilen.
andersuw skrev:Är rätt säker på att kontaktstycket är för anslutning av en subwoofer. Boxen går jag däremot bet på. Kan mycket väl vara något annat än Volvo original och då kan det vara svårt att vet vad det är.
Exempel på grejer som skulle kunna sitta där jag tror boxen befinner sig (i/vid reservhjulsbaljan på insidan av höger sidoplåt, nära öppningen till bakluckan) är bland annat de två Micke är inne på d.v.s. trailermodul och backvarnare. Andra tänkbara alternativ med tanke på placeringen är mottagare för fjärrstart av värmare, AEM-modul och TMC-mottagare till navigator. Men om det var någon av dessa och boxen var original hade jag sannolikt känt igen den och det gör jag inte.
Är den silverfärgade delen av boxens skal av metall, d.v.s. någon typ av heat sink? Eller är det bara plast?
Vilken årsmodell är det på bilen? Och har den några mer eller mindre exklusiva tillval/tillbehör?
Om ingen har något bättre tips än jag får du väl helt försöka följa kablarna från boxen ett stycke och se om det kan ge någon ledtråd.
Tack det lutar åt att det är trailermodul som är styrenheten, har googlat och hittat bild på en som ser liknande ut :) Det är en 2006 - 2007 jag har (blinkers i backspeglar).
Subwooferkontakt alltså? Känns det inte lite konstigt att ha en så stor kontakt till det, för jag antar att det en sub bara har ett par kablar?? Fanns det som tillval att ha någonstans där bak i så fall menar du? Har HU-850 stereon i.
Ang utrustningen, så är det Summum paket, utan navigator, men med backvarnare och drag då. Hmm finns det några exklusiva roliga tillbehör till bilarna som man antagligen inte känner till menar du? :) Exempelvis BMWs bilar av 90-00 tal kunde man välja till riktigt roliga tillbehör till, så som vinkyl mellan baksätena, utökat skinn (på instrumentbräda, dörrsidor), klädlar i olika färger osv, men Volvo har jag inte hört något sådant alls om