Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Funkar inte att ta emot sms i bilen, blir bara en massa tecken typ 7&/#"?="(/")(`(4589?=)E"(%"/&%¤ :???:

Vad kan vara fel?? Har lilla sim kortet framme i bilen. Tacksam för lite hjälp :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
har det funkar förut, med det sim kortet du har?
fungerar det om du andvänder sim kort från annan opratör?
Användarvisningsbild
av Honke
CarMan skrev:har det funkar förut, med det sim kortet du har?
fungerar det om du andvänder sim kort från annan opratör?
Ja jag hade kortet i min gamla bil (bmw E39) o där funkade det utan problem.
Användarvisningsbild
av CarMan
är din gamla BMW:s telefon en gonstruktion på en Ericsson T28? i annat fall ointresant.

SIM kortat har inte funkat förut i denna telefon.

Testa med ett annat SIM kort (modell äldre)
Användarvisningsbild
av Honke
CarMan skrev:är din gamla BMW:s telefon en gonstruktion på en Ericsson T28? i annat fall ointresant.

Okej, vart får jag tag i ett äldre kort? Hur gammalt ska det vara??
Användarvisningsbild
av CarMan
Honke skrev:
CarMan skrev:är din gamla BMW:s telefon en gonstruktion på en Ericsson T28? i annat fall ointresant.

du lånar av en bekant för att prova om det är fel på telefonen eller SIM korter. altarnativt kompatibiliteten där imellan
Användarvisningsbild
av Honke
CarMan skrev:
Honke skrev:

du lånar av en bekant för att prova om det är fel på telefonen eller SIM korter. altarnativt kompatibiliteten där imellan
Kortet i sig funkar, hade det som sagt innan i en bmw o har haft det i en vanlig mobiltelefon.
Glömt o nämna att det funkar fint att skicka sms från bilen, men inte läsa inkommande sms.
av Marbas
Är det alla SMS som blir konstiga, eller bara från en viss person? Kan ju vara så att någon försöker skicka "bilder". Det finns fördefinierade bilder som man kan skicka (typ glad gubbe, ledsen gubbe, osv. menar inte smiles), men alla telefoner stödjer inte denna tekniken. Men jag antar att du provat skicka ett helt vanligt meddelande, typ "Hej"...
Användarvisningsbild
av Honke
Marbas skrev:Är det alla SMS som blir konstiga, eller bara från en viss person? Kan ju vara så att någon försöker skicka "bilder". Det finns fördefinierade bilder som man kan skicka (typ glad gubbe, ledsen gubbe, osv. menar inte smiles), men alla telefoner stödjer inte denna tekniken. Men jag antar att du provat skicka ett helt vanligt meddelande, typ "Hej"...
Jo jag har kollat, och precis så funkar inte ett helt vanligt sms med vanlig text att se.
Konstigt att jag kan skicka men inte läsa... :???:
Användarvisningsbild
av Honke
Marbas skrev:Är det alla SMS som blir konstiga, eller bara från en viss person? Kan ju vara så att någon försöker skicka "bilder". Det finns fördefinierade bilder som man kan skicka (typ glad gubbe, ledsen gubbe, osv. menar inte smiles), men alla telefoner stödjer inte denna tekniken. Men jag antar att du provat skicka ett helt vanligt meddelande, typ "Hej"...
Sist jag provade var när jag fick svar från 118100, har även provat ett vanligt sms från min vanliga mobiltelefon med samma resultat.. :???:

Störigt är det som bara den! :(
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]