Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Har skrivit om detta tidigare men nu har jag kollat runt efter den nya platta varianten "flatblade" till min s60 -04 som har det gamla hakfästet som brukar finnas på äldre modellerna men har bara hittat ett par som passar, valeo för 300 spänn st :shock: på ok och mekonomen. måste väl finnas nått annat alternativ på platta blad som passar till mitt gamla fäste och som inte kostar så mycket. svider lite med torkarblad som kostar 600:-.
De platta som biltema har fick jag inte att passa. nån sa här att de skulle passa men jag förstår då inte hur. de satt alldelest för löst och har inte fäste för mitt "gamla" hakfäste. nån som vet nått billigare alternativ som passar?
av Thuné
Biltema har för 99 kr st. Har det på min!
Användarvisningsbild
av deska
Thuné skrev:Biltema har för 99 kr st. Har det på min!
tja, jo det e ju dom ja testade med. men både ja å min polare försökte och de passade inte. eller de satt löst verkar det som. så hur f*n satte du på dom :) ska man trycka hårdare eller vad? du bytte inte fästen på bladen först? jag har alltså gamla hakfästet de som sitter på äldre modeller -02 å -03 osv..
av KuLLeN
såg i ett blad att swedol hade nåt tänkte prova ett par såna! :D
av Thuné
Jag har en -01, jag monterade på dem utanför butiken o passade rakt av utan problem 8)
av v70 2,5T - 99
har biltemas båda på våran s60 - 01 samt v70N - 02 ...... dock stämmer inte biltemas rekommendation på vänstersidan ........ man ska ha 1" mindre än rekommenderat , annars tar det i plastlisten vid sida avrutan.
av v70 2,5T - 99
förmig att det rekkommenderades 24" p åförarsida..... och 22" på passagerarsida.... då va det 21" som passade
Användarvisningsbild
av deska
v70 2,5T - 99 skrev:förmig att det rekkommenderades 24" p åförarsida..... och 22" på passagerarsida.... då va det 21" som passade
ok då måste jag ha satt på dom fel när jag testade. för dina passade alltså med det fästet som satt på bladen från början? Fick du trycka hårt? När jag monsterade på mina satt dom väldigt löst nämligen. Kanske skulle tryckt hårdare?
Användarvisningsbild
av deska
är dom bra förresten?? :)
av Thuné
Jo funkar bra, slutar torka på hela rutan över 140 km/h bara. 8)
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]