Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Har en volvo v70n 03 som jag nyss bytt handbromsbackar och fjäderpacket på. Nu får jag inte på bromsskivan!? Jag har låssat muttern vid handbromsspaken helt men de hjälper inte? Vad mer kan man göra?
Senast redigerad av 1 snowman, redigerad totalt 0 gånger.
av snowman
Fick på den efter ett tag. Men de e knappt att man kan rulla på bromsskivan? Vet ju att det kan vara ganska tungt men detta e kanske lite väl tungt. Får prova montera på hjulet och se om det rullar lättare. Förövrigt, de fjädrar som håller backarna på plats, ska de snurras på plats eller bara skjutas in och till sidan?
av MickeM
Fjädrarna skall tryckas ihop och krokar i på baksidan i bromsskölden.

Jag antar att du tog isär expandern.
Det går att kroka ihop den felaktigt, så den inte går ihop ordentilgt, och då uppstår dessa symptom.
av snowman
Det funkade bra trotts att det rullade lite trögt. Andra sidan visade liknande problem med inte fullt så tung. Har kört ett par test runder nu och naven blir inte varma iallafall på den sträckan. Det ser inte häller ut som att den dricker jätte mycket mer bensin.

Justerade handbromsen också men ville inte spänna den för hårt så den nyper helt i 5e läget, egentligen är det väll 3dje läget den ska nypa i.

Jo jag hakade fast dem där, tyckte mig dock läsa någonstans att de skulle snurras 45 grader så jag provade det men tror inte det gjorde någon skillnad.

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]