Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
I dag när jag körde bilen så tyckte jag att det bara kom ut kalluft i kupen.

Satte då båda reglagen på det varmaste (ca 28 grader) och märkte att det kom kalluft på förarsidan och varmluft på passagerarsidan.

Vad kan det vara som är fel? Räcker det att göra en mjukvaruupdatering?

Tacksam för svar då det är jäkligt kallt att köra bilen!!!! Fick sitta med stolsvärmen på för att inte frysa......

Bil: V70N-01 2,4T

// Mr 76
Användarvisningsbild
av CarMan
kan räcke med en kalibrering, men du bör även uppdatera mjukvaran.
dett hjälper oftast mot detta.
Användarvisningsbild
av Mr 76
Hur gör man kalibreringen? Är det något man kan göra själv?

Hade en saab 9000 innan och där kunde man göra en felsökning genom at hålla in vissa knappar. ACC systemet gjorde då en självkontroll och det kom upp siffror som visade om något var fel.

Är det något liknande då på Volvo, eller?

Va dkostar en uppdatering?

Tacksam för svar!!!

// Mr 76
av Frigge
Mr 76 skrev:Hur gör man kalibreringen? Är det något man kan göra själv?

Hade en saab 9000 innan och där kunde man göra en felsökning genom at hålla in vissa knappar. ACC systemet gjorde då en självkontroll och det kom upp siffror som visade om något var fel.

Är det något liknande då på Volvo, eller?

Va dkostar en uppdatering?

Tacksam för svar!!!

// Mr 76

Njet, bilen måste in på Volvoverkstad för både uppgradering och kalibrering. En sak du kan göra själv är att damsuga ur tempgivarfläkten som sitter innanför gallret vid den högre temperavredet.
OBS ! ! ! stoppa INTE in något i det gallret, då kommer du definetivt få temperaturproblem, givaren sitter precis innanför gallret o går lätt sönder.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]