- fre 15 sep 2017, 12:58
Har nyss köpt en v70 d5 awd -03 som fyrhjulsdriften krånglar på, den har gått 20k mil. Har googlat och fått lite kött på benen men känns ändå lite oklart, så därför gör jag nu en ny tråd om ingen misstycker.
Provade i blött gräs och den spann då bara fram.
Smyger man på gasen så känner man att det driver bak men så fort man gasar släpper det och det börjar hugga och smälla bak då driften kopplas av och på. Dock inget rassel eller skorrande oljud
Kopplade på felkodsläsare igår men inga felkoder som var av intresse. Biltemas läsare ska tilläggas.
Kardanen gick att snurra nästan utan motstånd alls.
(Lådan i p-läget och alla hjul i backen)
Ska prova igen ikväll med hjulen i luften.
Går och hoppas på att det är pump eller sensor, men är införstådd att likväl kan vara vinkelväxel eller hylsa..
Är det någon som har några goda råd vart man börjar felsöka eller kan ge mig en diagnos redan nu skulle jag vara glad!
Mvh
Provade i blött gräs och den spann då bara fram.
Smyger man på gasen så känner man att det driver bak men så fort man gasar släpper det och det börjar hugga och smälla bak då driften kopplas av och på. Dock inget rassel eller skorrande oljud
Kopplade på felkodsläsare igår men inga felkoder som var av intresse. Biltemas läsare ska tilläggas.
Kardanen gick att snurra nästan utan motstånd alls.
(Lådan i p-läget och alla hjul i backen)
Ska prova igen ikväll med hjulen i luften.
Går och hoppas på att det är pump eller sensor, men är införstådd att likväl kan vara vinkelväxel eller hylsa..
Är det någon som har några goda råd vart man börjar felsöka eller kan ge mig en diagnos redan nu skulle jag vara glad!
Mvh

- By S6024t