Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knurpen
Hej på er
Jag har precis skaffat mig en xc70 av årsmodell 05, idag har den vart inne på en 3000 mils service och monterat på dragkrok.
När jag skulle låsa bilen när jag kom hem så upptäckte jag att indikeringen som blinkar när man låser/larmar inte blinkar?? då menar jag inte den lilla röda lampan utan blinkersen...men det blinkar till när man låser upp bilen.

Har det med ngn mjukvara att göra eller är det ngt man kan ställa in själv? Jag hade tidigare en v50 och där kunde man gå in i menyn och ställa in sådant själv.

Mycket läsning men jag hoppas att ngn kan hjälpa mig med ideer.
ha det gott allihopa.
//knurpen
Användarvisningsbild
av #27
Är alla dörrar och motorhuven stängd som den ska???
Det finns många trådar med de problemet så sök lite på forumet.
Användarvisningsbild
av Snajper
Jag svarar så slipper du leta, förmodligen är det höger huvkontakt (framifrån sett) som inte riktigt vill låsa. Det du ska göra är att stänga huven som vanligt och sedan "trycka till" där kontakten/ låset sitter, då kommer du förhoppningsvis höra att det klickar till och problemet är löst.

Lycka till!!

/Snajper
Användarvisningsbild
av Knurpen
Snajper skrev:Jag svarar så slipper du leta, förmodligen är det höger huvkontakt (framifrån sett) som inte riktigt vill låsa. Det du ska göra är att stänga huven som vanligt och sedan "trycka till" där kontakten/ låset sitter, då kommer du förhoppningsvis höra att det klickar till och problemet är löst.

Lycka till!!

/Snajper
Tusen tack för det snabba svaret..jag var ut i garaget och gjorde som du sa och vips så fungerade det...man lär så länge man lever....
tack och bock.
//Knurpen
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]