- sön 27 aug 2017, 18:19
Hej på eder alla
Min S60 T3 195 hk Vägrar starta!
Lånade ut min bil till en god vän som körde soppatorsk :( , han körde bilen till närmaste parkering med startmotor :???: , sen tankade han, och bilen startade som vanligt. Efter ett tag så startade inte bilen som normalt,den blev helt plötsligt svårstartad och till slut var den tvungen att bogseras,eftersom den bara stannade på vägen utan förvarning,(med bensin i
??!) Jag har efter att ha kollat forum och läst om olika problem som kan uppstå (eftersom man inte är den rika sorten men lite händig) så har jag bytt bränslepump,bränslefilter,luftmassamätare och jordkabel fr motor till chassi kollat säkringar och reläer och även batteri, allt är ok har även kollat koder,och raderat dessa.
Nu till mitt problem
mina felkoder som jag känner är relevanta:
BCM-100
BCM-000
CEM-1C02
UEM-0004 Siren vet jag men ska kolla batteri i denna
DDM-0025
OBS bilen startar med startgas och om jag sätter tryck med luft i avluftning men slutar att gå.
Fråga?
kan det vara för dåligt tryck från bränslepump ?
vad göra?
Min S60 T3 195 hk Vägrar starta!
Lånade ut min bil till en god vän som körde soppatorsk :( , han körde bilen till närmaste parkering med startmotor :???: , sen tankade han, och bilen startade som vanligt. Efter ett tag så startade inte bilen som normalt,den blev helt plötsligt svårstartad och till slut var den tvungen att bogseras,eftersom den bara stannade på vägen utan förvarning,(med bensin i
??!) Jag har efter att ha kollat forum och läst om olika problem som kan uppstå (eftersom man inte är den rika sorten men lite händig) så har jag bytt bränslepump,bränslefilter,luftmassamätare och jordkabel fr motor till chassi kollat säkringar och reläer och även batteri, allt är ok har även kollat koder,och raderat dessa. Nu till mitt problem
mina felkoder som jag känner är relevanta:
BCM-100
BCM-000
CEM-1C02
UEM-0004 Siren vet jag men ska kolla batteri i denna
DDM-0025
OBS bilen startar med startgas och om jag sätter tryck med luft i avluftning men slutar att gå.
Fråga?
kan det vara för dåligt tryck från bränslepump ?
vad göra?
- By hassebever