Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blackrain
Dax för ett nytt problem, idag har jag plötsligt väldigt svag belysning i instrument och radio, och även helljuset kan man bara blinka med, blir galen BildBild

Skickat från min Lenovo A6020a40 via Tapatalk
Varför bli galen för så lite? ;-) Felkoden innebär att det är fel på LSM (Light Switch Module, ljusvredspanelen), fel på CEM (Central Electronic Module) eller fel på kablaget dem emellan. Om du inte varit där och rotat så att du kan ha kommit åt någon kabel skulle jag gissa på trasig LSM. CEM är det förhoppningsvis inget fel på eftersom den är bökigare och/eller dyrare att byta. Om kablaget verkar friskt när du kollar skulle jag skaffa mig en LSM med rätt artikelnummer från skroten och sätta dit den istället för den du nu har.
andersuw skrev:Varför bli galen för så lite? ;-) Felkoden innebär att det är fel på LSM (Light Switch Module, ljusvredspanelen), fel på CEM (Central Electronic Module) eller fel på kablaget dem emellan. Om du inte varit där och rotat så att du kan ha kommit åt någon kabel skulle jag gissa på trasig LSM. CEM är det förhoppningsvis inget fel på eftersom den är bökigare och/eller dyrare att byta. Om kablaget verkar friskt när du kollar skulle jag skaffa mig en LSM med rätt artikelnummer från skroten och sätta dit den istället för den du nu har.
Måste det vara rätt artikelnummer,

Skickat från min Lenovo A6020a40 via Tapatalk
Ja annars misstänker jag att det inte kommer att funka så bra.

Är det skruvhål för att f&aum[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det

Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]