Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emastar
Har en V70N som jaktbil och vardagsbil och har nu funderat på om det är möjligt att höja den? Går det knöla in Xc70 stötning på den eller några andra förslag ?
av MickeM
Nej, från en XC kommer inte att funka rakt av.
Fram kan det funka, men är helt annorlunda bak.

Möjligt att det finns nån sats att köpa.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Står den på originalfjädrarna och dämparna blir den lite högre bara av att sätta dit nya sådana. Förstärkta bak så får man behålla höjden med last också.
av emastar
SBergdahl skrev:Står den på originalfjädrarna och dämparna blir den lite högre bara av att sätta dit nya sådana. Förstärkta bak så får man behålla höjden med last också.
Bara köpa billigaste en kan komma över?
Får inte kosta så mycket eftersom bilen inte är värd några stora summor
Användarvisningsbild
av SBergdahl
emastar skrev:
SBergdahl skrev:Står den på originalfjädrarna och dämparna blir den lite högre bara av att sätta dit nya sådana. Förstärkta bak så får man behålla höjden med last också.
Bara köpa billigaste en kan komma över?
Får inte kosta så mycket eftersom bilen inte är värd några stora summor
Jag betalade väl typ 4000 för att byta rubbet. Biltemas lastfjädrar bak, KYB fram och Sachs dämpare. Vad jag minns kunde det gå att komma undan med drygt hälften om man köpte de billigaste grejerna.

Sen blir det ju ingen natt och dag skillnad, men ett par centimeter kan det bli beroende på hur nedsutten den är nu.
av Ceska
Begagnade fjäderben från en samma model fast med högre vikt borde också funka, då fjäderna är hårdare, har gjort det på min och fick upp näsan med 1,5-2 cm. Bak är det väll bara att byta ut fjädrar mot förstärkta.
av emastar
Men då räcker det enbart med att byta fjädrar? Eller ska en slänga dit nya dämpare med?
av Ceska
Begagnade fjäderben från en samma model fast med högre vikt borde också funka, då fjäderna är hårdare, har gjort det på min och fick upp näsan med 1,5-2 cm. Bak är det väll bara att byta ut fjädrar mot förstärkta.
Användarvisningsbild
av frasse4
AWD är ju högre än FWD. Såklart annan bakvagn, men kanske fjädrarna passar?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Du kan ju gå upp i profil på däcken en storlek eller två också, men om det funkar med bes. o.s.v. är ju en annan femma.

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]

Startproblem V70

Hej! Jag har en Volvo v70 -10 D5 som har gåt[…]

Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]